برگزاری آیین بازگشایی در کلیه مدارس

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۲:۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۵۴۷۲
برگزاری آیین بازگشایی در کلیه مدارس
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور و با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، آیین‌های ویژه بازگشایی در مدارس استان برگزار و فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس بر اساس الگوی ابلاغی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا در اولویت بودن حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها، در فرایند بازگشایی حضوری مدارس و توجه به سلامت و ایمنی دانش آموز و برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت را از اصول حاکم بر روند فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

او از تمهید مقدمات کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید و آمادگی مدارس استان برای بازگشایی از اول مهر ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹، سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به کلیه واحد‌های اداری و آموزشی ابلاغ و مدارس استان بر اساس سیاست‌های مندرج که به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده است، آغاز بکار خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بازگشایی حضوری مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را نیازمند جلب مشارکت حداکثری خانواده‌ها و معلمان دانست و گفت: بر همین اساس لازم است مدیران مدارس، آگاه سازی خانواده‌ها و فرهنگیان را نسبت به ضرورت‌های تعلیم و تربیت حضوری و نقش آنان در کیفیت بخشی به برنامه‌ها را در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و شورای معلمان نیز در این راستا کمک بگیرند.

قربانی با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سوم مهر ماه ۱۴۰۰ در کلیه مدارس استان مراسم بازگشایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در مرکز استان، شهرستان‌ها و مناطق تابعه نیز آیین نمادین بازگشایی با حضور مسئولین و مقامات محلی، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای محترم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری برگزار و زنگ مهر، ایثار و شهادت و هم چنین زنگ نماز در مدارس نواخته خواهد شد.

او بیان کرد: همچنین به مناسبت آغاز سال تحصیلی، مراسم روز غنچه‌ها و شکوفه ها، با حضور نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس ابتدایی استان، اول مهر برگزار می‌شود.

 

نظر شما