نوریان:

تمام پارامترهای پساب تصفیه شده پالایشگاه گاز ایلام استاندارد است

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۳:۵۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۶۱۰۵
تمام پارامترهای پساب تصفیه شده پالایشگاه گاز ایلام استاندارد است
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در راستای حفاظت از محیط زیست در سه بخش هوا، آب و خاک فعالیت های گسترده ای انجام شده که مورد تائید سازمان محیط زیست قرار گرفته است،گفت: تمام پارامترهای پساب تصفیه شده پالایشگاه گاز ایلام استاندارد و حد مجاز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، روح اله نوریان افزود: در بخش آلایندگی آب ، تصفیه خانه پیشرفته ای احداث و راه اندازی شده است که با روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی پساب های تولید شده در بخش های مختلف پالایشگاه را کاملاً تصفیه می کند و تمامی پارامترهای خروجی آن در حد استاندارد بوده که توسط ایستگاه پایش لحظه  ای بصورت برخط توسط سازمان حفاظت محیط زیست رصد می گردد و از آب تصفیه شده در فصول گرم سال برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

وی اظهار داشت: در راستای کاهش آلاینده های هوا‌ با پیگیری های انجام شده، محصولات پالایشگاه از طریق خط لوله به پتروشیمی ایلام ارسال می گردد و از فلرینگ آنها جلوگیری می شود که در صورت استمرار دریافت خوراک از طرف پتروشیمی ایلام، مشعل پالایشگاه به صورت عادی خواهد بود و در صورت عدم دریافت خوراک، بخشی از آن با هزینه های گزاف به مقصد عسلویه حمل می گردد تا از فلرینگ آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: خروجی دودکش های بویلرها و نیروگاه کمتر از حد استاندارد بوده و به صورت فصلی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست پایش می شوند و ایستگاه سنجش آلاینده های محیطی نیز به صورت برخط پارامترهای هوای محیطی را پایش و در اختیار سازمان محیط زیست استان قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد:در زمینه آلاینده های خاک، پروژه های موفقی در خصوص مدیریت پسماندها انجام گرفته و ترکیب آلاینده های هوا در منطقه، خاک را آلوده ننموده است که نتایج آزمایش های خاک گواه این ادعا می باشد.

نوریان خاطرنشان کرد: در اراضی تملکی شرکت بالغ بر ۲۵ هکتار فضای سبز و جنگل کاری انجام گرفته و غنی سازی جنگل های محدوده پالایشگاه با گونه های بومی در دستور کار این شرکت می باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه هزینه عوارض ناشی از آلایندگی در سال هایی که پالایشگاه مشمول آن بوده است به اداره کل امور مالیاتی استان پرداخت می شود، گفت:در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز سال گذشته طرح جامعی در بخش های مختلف از جمله بهداشت، آموزش، فضای ورزشی، محیط زیست و غیره تهیه شده و مصوبه آن در شرکت ملی گاز نهایی و برای تخصیص اعتبار به وزارت نفت ارسال شده است.

نوریان افزود:در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی اقداماتی همچون اختصاص تانکر آبرسانی برای روستاهای محروم و دوردست شهرستان چوار، اطفا حریق جنگل های پیرامونی شهرستان چوار، ضدعفونی تکیه ها و حسینیه ها در ایام محرم، توزیع پک بهداشتی در بین عزاداران حسینی، اختصاص بسته های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا صورت پذیرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز