واکسیناسیون ۱۸ ساله‌ها در کردستان آغاز شد

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۰:۵۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۶۴۵۵
واکسیناسیون ۱۸ ساله‌ها در کردستان آغاز شد
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام واکسیناسیون کرونا برای متولدین 1382 در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  دکتر ابراهیم قادری اظهار کرد: سامانه ثبت نام salamat.gov.ir برای رده سنی ۱۸ سال به بالا در استان( متولدین ۱۳۸۲) فعال است.

وی از کاهش سن ثبت‌نام برای تزریق واکسن در سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir خبر داد و گفت: همواره افراد طبق گروه‌های سنی ۱۸ سال به بالا می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب نمایند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق مطالعات صورت گرفته بر روی افراد زیر ۱۸ سال در دیگر کشورها و انتشار نتایج آن، تزریق واکسن سینوفارم برای این رده سنی مجاز اعلام شده است.

دکتر قادری با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا با توجه به فرارسیدن پاییز و فصول سرد سال تصریح کرد: هم اکنون به میزان کافی واکسن در اختیار داریم و همه‌گروه‌های سنی واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام جهت انجام واکسن کرونا نیاز به داشتن پرونده بهداشتی نیست، اضافه کرد: از شهروندان فهیم صمیمانه تقاضا می‌شود برای جلوگیری از ازدحام، معطلی و احتمال انتقال بیماری، قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون از سامانه نوبت بگیرند.

 

نظر شما