حضور ٢ والیبالیست آذربایجان‌غربی در مسابقات قهرمانی جهان ناشنوایان در ایتالیا

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۱:۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۶۴۸۲
حضور ٢ والیبالیست آذربایجان‌غربی در مسابقات قهرمانی جهان ناشنوایان در ایتالیا
در حالی که تیم ملی والیبال ناشنوایان کشورمان برای رقابت در مسابقات جهانی عصر امروز ایران را به مقصد ایتالیا ترک می کند که دو ورزشکار شایسته آذربایجان غربی در این ماراتن حضور دارند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، بنا به اعلام رئیس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی از ۶ ورزشکار دعوت شده اردوی اول که دو نفر آنها بدلایل شخصی و بیماری امکان ادامه حضور را نداشته و ٢ ورزشکار دیگر هم در کمال شایستگی از اردوی چهارم و نهایی ببعد امکان حضورشان میسر نشد دو ورزشکار دیگر استانی توانستند در لیست نهایی انتخابی تیم ملی ناشنوایان کشورمان قرار گیرند.

عبدالسلام معروفی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه فدراسیون، مربیان و همچنین عوامل هیات در استان بخصوص مربی زحمتکش اعلام کرد : جعفر علیزاده از شهرستان سلماس و امیر افخمی سرای دو والیبالیست ناشنوا و کم شنوای آذربایجان غربی هستند که در جمع ١٢ نفر اعزامی تیم ملی به ایتالیا حضور دارند.

وی خواستار حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، حمایت جدی تر و رفع تبعیض بین ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا با شنوا در سطح کشور و آذربایجان‌غربی شد.  

گفتنی است ؛ در سال جاری تاکنون  ١١ ورزشکار شایسته و بنام هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی شامل ۶ ورزشکار در رشته والیبال ، ٣ ورزشکار در رشته کشتی و ٢ ورزشکار هم در رشته تکواندو به اردوهای تیم ملی ناشنوایان کشورمان دعوت شده اند.

گفتنی است،  ۱۲ والیبالیست دعوت شده از سوی کادرفنی تیم ملی والیبال ناشنوایان کشورمان عبارتند از : امیر حسین زارع (آذربایجان شرقی)، امیر افخمی و جعفر علیزاده (آذربایجان غربی)، سید احمد حسینی , وحید طالبی (خراسان رضوی)، ابراهیم کیخا ، محمود علیمردانی  ، رحمت کلته ، کوه نشین و حسام الدین خیراندیش (گلستان)، محمدرضا مقدادی (گیلان) ، مجتبی کاظمی (مازندران) و کادر فنی نیز : محمد ترکاشوند (سرمربی) ، سید نعمت مقیمی و داود آهنگری(مربیان) ، جواد فیروزمند (آنالیزور و مربی) و غلامرضا پارسا (بدنساز) می باشند.

 مسابقات قهرمانی جهان والیبال ۲۰۲۱ ناشنوایان ، مهرماه سال جاری در ایتالیا برگزار می گردد.

لازم به ذکر مربیگری تیم والیبال ناشنوایان آذربایجان غربی را " مجید محمدزاده قره باغ" از مربیان خوشنام و توانمند استانی بر عهده دارند که این تیم در سال ٩٨ موفق به کسب مقام سوم ایران شدند.

نظر شما