آزادی ۱۷۵ زندانی آذربایجان‌غربی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ - ۰۹:۳۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۳۷۴۶۴
۱۷۵ زندانی آذربایجان غربی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس آزاد شدند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در مراسم آزادی زندانیان که در زندان مرکزی ارومیه برگزار شد، در جمع خیرین و تعدادی از زندانیان با تبریک ایام ا... دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: دفاع جانانه مردم غیور ایران از میهن اسلامی همیشه در دفتر تاریخ ماندگار است و این آزادی و امنیت مرهون خون شهداء، جهاد، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام است.

عتباتی افزود: ما در سر سفره شهداء نشسته ایم و باید شکر آن را به بهترین نحو ممکن بجا آوریم و بهترین شکر نیز خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم است، خصوصاً خدمتی که در راه احقاق حق و اجرای عدالت باشد، پسندیده هست و اخص خصوص در اصلاح و بازپروری و باز اجتماعی کردن مجرمین و بزهکارانی است که در داخل زندانها محبوس هستند و برای نیل به این مهم باید حرفه آموزی، اشتغال و خانواده زندانیان مدنظر باشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به آزادی ۱۷۵ زندانی در یوم جاری در زندانهای استان که ۸۵ نفر زندانیان زندان ارومیه بودند و آزاد شدند از خییرین ستاد دیه و تمامی کسانی که موجبات آزاد سازی زندایان جرایم غیر عمد و مالی را فراهم می آورند تشکر کرد و اقشار مردم را به مشارکت در این کار خیر و الهی دعوت نمود.

رئیس شورای قضایی استان در پایان به موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه پرداخت و ارتقاء آموزشهای فرهنگی و تربیتی را در جامعه یکی از موثرترین عوامل پیشگری از آسیب های اجتماعی و بزهکاری دانست.

محمدی مدیر کل  زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز به اولویت اصلی سازمان زندانها اشاره کرد و گفت: یک از اولویتهای اصلی سازمان زندانهای استان رسیدگی به وضعیت زندانیان در همه ابعاد بویژه کاهش جمعیت کیفری است و این امر مورد توجه ویژه دستگاه قضایی نیز قرار گرفته است.

وی افزود: بازدیدهای اخیر دستگاه قضایی استان نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندانها داشته که این یک نهضت و جهاد بی سابقه بوده است و از این رو جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم حکم آزادی ۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی که به همت خیرین وستاد دیه ودستگاه قضایی استان محکومیت آنها پرداخت شده بود توسط رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین حاضر به آنها داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز