رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای اردبیل:

زورخانه نیمه‌تمام خلخال ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ - ۱۱:۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۷۵۰۸
زورخانه نیمه‌تمام خلخال ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای اردبیل،زورخانه نیمه‌تمام خلخال ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

به گزارش برنااز اردبیل، رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی باستانی استان اردبیل گفت: تکمیل زورخانه شهرستان خلخال ۱.۵ میلیارد تومان با تجهیزات و امکانات منابع می‌خواهد.

شهباز شهبازعلیزاده ۳۱ شهریورماه در نشست با اعضای فعال ورزش زورخانه‌ای در اردبیل اظهار کرد: شرایط کرونایی در ۱۹ ماه اخیر برخی از محدودیت‌ها را برای فعالیت این رشته ورزشی به وجود آورد اما در استان سعی کردیم با برگزاری دوره‌های مجازی مربیگری، داوری و برپایی کمپین سراسری در خانه بمانیم زمینه فعالیت‌های ورزشی علاقمندان را در رشته کشتی باستانی و زورخانه‌ای به وجود آوریم.

وی از بازسازی و تعمیر زورخانه مرکزی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: از فرصت کرونا برای بازسازی زورخانه علی‌بن ابیطالب اردبیل استفاده کردیم تا با صرف ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار بتوانیم این زورخانه را به شکل استاندارد و مناسب مجهز و آماده کنیم.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی باستانی استان اردبیل گفت: امسال کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خلخال ۶۰ درصد اعتبار تکمیل زورخانه خلخال را کاهش داد و این کمبود اعتبار مانع از تکمیل زورخانه شهرستان خلخال شده و هم اکنون این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

شهبازعلیزاده با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: تاکنون برای این پروژه ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده و با بیش از دو میلیارد تومان زورخانه خلخال تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود که امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز به سرعت این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم علاوه بر خلخال، در سایر شهرستان‌ها به ویژه مشگین‌شهر نیز با توجه به علاقمندان بیشمار رشته پهلوانی و زورخانه‌ای را راه‌اندازی کنیم تا علاقمندان از این فضا استفاده کنند.

شهبازعلیزاده اضافه کرد: با تخصیص زمین مورد نیاز در مشگین‌شهر، ساخت زورخانه آغاز شده و در قالب تفاهمنامه‌ای با بسیج و فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای سعی خواهیم کرد استان اردبیل را به قطب ورزش باستانی و زورخانه‌ای تبدیل کنیم.

مدیر تیم‌های ملی ورزش زورخانه‌ای و کشتی باستانی به اردوی تیم ملی در سرعین اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب سرعین و موافقت مدیرکل ورزش و جوانان، اردوی تیم ملی در دو گروه ۲۰ نفره و به مدت هشت روز اردوی آمادگی تیم ملی ورزش کشتی باستانی و ورزش زورخانه‌ای در سرعین برگزار شد و اعضای تیم ملی توانستند از فرصت به وجود آمده

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ورزش زورخانه‌ای جز نماد و اثر معنوی ایران است، در حال حاضر در بیش از ۸۵ کشور دنیا این رشته ورزشی با پشتیبانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت فدراسیون جهانی در حال گسترش است و حتی به زبان آن کشورها و سبک ایرانی ورزش زورخانه‌ای با مرشد و ورزشکاران توانمند رونق گرفته است.

شهبازعلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تیم ملی خود را برای مسابقات جام جهانی اصفهان، مسابقات بین‌المللی نظیر روسیه و دوبی و مسابقات برون مرزی آماده می‌کند که در انتخابی تیم ملی در تهران سعی کردیم ۲۶ استان کشور را در این انتخاب دخیل کنیم تا در نهایت از ۱۷ استان کشور ۴۰ ورزشکار به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شوند.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی باستانی استان اردبیل تصریح کرد: تیم استان اردبیل در هفتم مهرماه در مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای کشور در رده سنی جوانان حاضر خواهد شد که این امر انگیزه بیشتری را برای تیم استان در درخشش مجدد در سطح ملی به وجود می‌آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز