سرپرست آموزش و پرورش لرستان:

آموزش‌های مجازی ۵۰ درصد آموزش‌های حضوری اثربخش است / اولویت اصلی برای بازگشایی حضوری مدارس سلامت دانش آموزان است

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۱:۵۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۸۲۲۸
آموزش‌های مجازی ۵۰ درصد آموزش‌های حضوری اثربخش است /  اولویت اصلی برای بازگشایی حضوری مدارس سلامت دانش آموزان است
سیدعیسی سهرابی گفت: آموزش و پرورش در همه ادوار به بهداشت، سلامت و تندرستی جامعه توجه و اهتمام جدی داشته است .
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ سهرابی روز شنبه سوم مهرماه در مراسم نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت ودر اولین روز بازگشایی مدارس  که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد برگزار شده بود، اظهار کرد:  آموزش و پرورش  با دقت نظر و با مسئولیت ‌پذیری حداکثری به دنبال ادای حق آموزش ، تعیلم و تربیت دانش آموزان اسن  که مهم  حق اصلی  بشریت است .

او با بیان اینکه امسال توجه  و اهتمام بیشتری به مساله سلامت خواهیم داشت،افزود: برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است که در همه برنامه‌ریزی‌ها سلامت دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جامعه تضمین شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه به مدد و یاری خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مدیران می‌خواهیم ثابت کنیم دوگانه آموزش و سلامت ساده است ،تصریح کرد:  همانگونه که در این دوسال در مدیریت و مراقبت از بیماری کرونا خیلی از دوگانه‌هایی که به ناحق ایجاد شده بود بین دیانت و سلامت، معیشت و سلامت  واهی بودن آنها اثبات شده،  امروز نیز به دنبال این هستیم که واهی بودن دوگانه سلامت و آموزش را اثبات کنیم.

سهرابی بیان کرد: آموزش و پرورش در همه ادوار به بهداشت، سلامت و تندرستی جامعه توجه و اهتمام جدی داشته است ، غربالگری‌های دانش‌آموزان قبل از ورود به مدارس یکی از مصدایق این ادعاست.

او  بهداشت و سلامت را یکی از ابعاد آموزش و تربیت در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و با بیان اینکه این مهم  در گذشته نیز ثابت شده ، خاطرنشان کرد: ثابت کردیم آموزش و پیشرفت به موازات هم باید ادامه داشته باشد ، در سخت‌ترین بحران‌ها و زیر بمباران و موشک های رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس هیچ‌وقت آموزش تعطیل نشد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: امسال نیز با وجود  بیماری کرونا ، این اطمینان خاطر را به همه مسئولین، دست‌اندرکاران و خانواده‌ها می‌دهیم که حق آموزش را ادا خواهیم کرد و آموزش تعطیل نخواهدشد چراکه توسعه، آبادانی و پیشرفت در گرو آموزش است و چنانچه تعطیل شود باید پیشرفت و توسعه کشور را تعطیل شده محسوب کنیم.

سهرابی با بیان اینکه یکی از مهمترین آسیب‌هایی که به آن پرداخته نشده ، سلامت روان و آسیب‌هایی است که دراین راستا به دانش‌آموزان وارد شده است، تاکیدکرد: معلمان وظیفه توجه به روان دانش‌آموزان دارند و باید روی موضوع ترس، نگرانی و دلهره دانش‌آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

اوبا بیان اینکه دانش‌آموز نباید  با اضطراب و استرس در کلاس مجازی و یا حضوری حاضر شود ، تاکید کرد: بازگشایی مدارس  نباید بازگشت به گذشته تلقی شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان یادآورشد: با وجود این بیماری نامیمون کارهای مبارکی از جمله آموزش مبتنی بر فضای الکترونیک و مجازی رخ داد ، بنابراین باید دقت شود که موضوعی که مدنظر سند تحول بنیادین است  اجرا گردد  و بازگشایی را بازگشت به گذشته تلقی نکنیم.

  سهرابی ادامه داد: افت یادگیری خواسته و ناخواسته رخ داد و مطالعات نشان می‌دهد که آموزش‌های مجازی می تواند ۵۰ درصد آموزش‌های حضوری اثربخش باشد. این افت به صورت آشکار و پنهان در وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان کاملا قابل مشاهده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: تلاش معلمان برای همسان‌سازی سطح یادگیری و تربیتی  دانش‌آموزان ضرورت دارد.

اوبا بیان اینکه هنر آموزش و پرورش استان این است که هیچ دانش‌آموزی از گردونه تعلیم و تربیت خارج نباشد، تاکید کرد: برای تک تک دانش‌آموزان برنامه خاص و ویژه داشته باشیم و دانش‌آموزان در هر روز هفته و روزهای غیرتعطیل در جریان آموزش و یادگیری باشند.

سهرابی خاطر نشان کرد: برای بازگشایی حضوری مدارس همه برنامه‌ریزان اولویت اصلی را سلامت دانش‌آموزان قرار داده اند  و این  جز با کمک اولیا، مشارکت مسئولین و همه عوامل موثر در جریان تعلیم و تربیت میسور نخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز