سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

علیرغم روند کاهشی آمار کرونا، تعداد بیماران همچنان معادل قله پیک چهارم است

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۰۹:۳۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۸۶۲۲
علیرغم روند کاهشی آمار کرونا، تعداد بیماران همچنان معادل قله پیک چهارم است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماران مبتلای بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه روند کاهشی دارد اظهار کرد: علیرغم روند کاهشی بیماری باید توجه داشت که بر اساس آمارها تعداد بیماران همچنان معادل قله پیک چهارم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد علی کیانی ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هم اکنون شرایط بیماری کرونا، نسبت به هفته های گذشته بهتر است تصریح کرد: برای قطع زنجیره ویروس کرونا و افزایش ایمنی جامعه، تمامی افراد جامعه باید موضوع واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه همکاری موثر مردم مانع ایجاد پیک ششم و روبرو شدن با شرایط بحرانی می شود تصریح کرد: در حال حاضر بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن محسوب می شود و از همه مردم می خواهیم که موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر تمامی گروه های سنی بالای 15 سال واجد شرایط دریافت واکسن هستند و می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام نمایند.

دکتر کیانی با بیان اینکه تا کنون اقدامات بسیار موثری در مدیریت بحران کرونا در این دانشگاه اجرا شده است که به طور حتم از این تجربیات برای پیشبرد اهداف استفاده خواهد شد تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی این دانشگاه رصد کنترل و برنامه ریزی است  و به طور قطع پس از بحران تجربیات و مسائلی که برای کنترل این بیماری مورد استفاده قرار گرفته است مورد بررسی قرار می گیرد تا اگر به طور مجدد با پیک بیماری روبرو شدیم بتوان به بهترین شکل ممکن شرایط را مدیریت نمود.

 

نظر شما