فروش و انتشار ۱هزار و ۲۳۰میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری مشهد

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۰:۲۸:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۸۶۷۷
فروش و انتشار ۱هزار و ۲۳۰میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری مشهد
سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از انتشار ۱هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ۳ پروژه بزرگ شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهدی حاتمی سرپرست این معاونت عنوان کرد: با وجود منابع محدود اوراق مشارکت در کشور و حجم بالای متقاضیان که سبب ایجاد روند پیچیده وطولانی در فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت می گردد، شهرداری مشهد موفق به اخذ مجوز انتشار ۱هزار و ۲۳۰میلیارد تومان اوراق مشارکت گردید.

وی افزود: ضمن توجه مدیریت شهری به ارتقا خدمات و بهسازی شهر و با تلاش های شبانه روزی همکاران ما در این معاونت سر انجام موفق به انتشار و فروش اوراق مذکور شدیم که از این رقم ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تکمیل فاز ۵ خط ۳ قطار شهری، ۳۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری و ۲۳۰میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت بازسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر منتشر شد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این اوراق ۴ ساله و مواعد پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار است، بیان کرد: همزمان با پیگیریها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت، با بانکها هم برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم که در نهایت عاملیت و ضمانت انتشار اوراق مرتبط با طرح تکمیل فاز ۵ خط ۳قطار شهری و طرح توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری به بانک صادرات و پذیره نویسی و بازارگردانی به شرکت تامین سرمایه سپهر واگذار شد. همچنین در این فرآیند از حمایت و ضمانت بانک شهر بهره مند شدیم.

همچنین بازسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر نیز با عاملیت و ضمانت بانک ملی و پذیره نویسی و بازاگردانی صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم به فروش رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اوراق مذکور با اخذ مجوز بانک مرکزی و تعهد پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود توسط دولت در شعب بانک های صادرات و ملی برای فروش عرضه و به فروش رسید.

در این انتشار دو اقدام برای نخستین بار صورت گرفت. اول انتشار اوراق برای تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری که منجر به تامین مالی بهینه و گسترش مدهای حمل و نقل می گردد و دوم انتشار اوراق برای بازسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام مهربانی ها که برای نخستین بار با سهم ۵۰ درصدی دولت صورت می پذیرد که امیدواریم این توجه در سالهای آتی نیز امتداد یابد.

سرپرست معاونت اقتصادی در پایان از نگاه مثبت تصمیم گیران اعتباری در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ، دیوان محاسبات کشور ، مدیران عامل و اعضا محترم هیات مدیره های بانکهای صادرات ، شهر و ملی ، شرکت های تامین سرمایه که برای توسعه مشهد مقدس مساعدت و یاری کردند ، تقدیر نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز