صعود تاریخی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به رقابت های جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ هند/ بانوی فوتبالیست کردستانی در راه هندوستان

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۱:۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۳۸۷۲۴
صعود تاریخی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به رقابت های جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ هند/ بانوی فوتبالیست کردستانی در راه هندوستان
تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که "زهره جلالی" بازیکن کردستانی را در ترکیب خود دارد توانست در برابر تیم اردن در ضربات پنالتی 4 – 2 پیروز شود و برای اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان به مسابقات جام زنان ملت های آسیا 2022 هند راه پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ دیدار تیم‌های ایران و اردن در چارچوب مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا ظهر روز(شنبه سوم مهر) در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان برگزار شد.
 
پیروزی بانوان فوتبالیست کشورمان با نتیجه 5 – 0 در اولین مسابقه مقابل بنگلادش، باعث شده بود تا تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و اردن در شرایطی برابر پا به میدان مسابقه پایانی بگذراند و پیروزی برای هر یک از تیم‌ها جواز صعود به جام ملت‌ها را صادر می‌کرد و نتیجه تساوی در این بازی، کار را به ضربات پنالتی می‌کشاند، چرا که 2 تیم با تفاضل گل برابر و نتیجه مشابه به این بازی حساس رسیده بودند.
 
تیم ملی فوتبال زنان ایران در نیمه اول آرایشی دفاعی داشت و بیشتر توپ و میدان در اختیار اردنی‌ها بود و در چند نوبت دروازه ایران را تهدید کردند که درخشش زهره کودایی در خط دروازه مانع از گلزنی مهاجم اردن از جمله میسا جباره شد؛ البته در نیمه نخست یک فرصت طلایی روی ارسال توپ از نقطه کرنر نصیب دختران ایران شد که ضربه ملیکا متولی از روی خط دروازه برگشت داده شد.
 
در نیمه دوم هم مالکیت توپ و میدان در اختیار اردنی‌ها بود و میسا جباره چند حمله به سوی دروازه ایران داشت که با درخشش خط دفاعی و دروازه‌بان آماده ایران توپ‌های جباره به گل تبدیل نشد و دروازه ایران در نیمه دوم بسته ماند؛ چند موقعیت گلزنی نصفه و نیمه هم نصیب شاگردان مریم ایراندوست شد که خط دفاعی اردن اجازه عبور توپ از خط دروازه را نداد تا بازی در 90 دقیقه بدون گل مساوی به پایان برسد.
براساس بند 7.3.2.7 ضوابط برگزاری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، تیم‌ها در صورت برابر بودن تفاضل گل و دیگر نتایج در جدول، باید در صورت تساوی، در ضربات پنالتی شرکت کنند و برنده ضربات پنالتی، برنده مسابقه خواهد شد و صدرنشینی گروه را به دست می‌آورد و به جام ملت‌های آسیا 2022 هند صعود می‌کند.
 
در ضربات پنالتی بهناز طاهرخانی، فاطمه عادلی، زهرا قنبری و ثنا صادقی برای ایران پشت ضربه ایستادند که همه ضربات آن‌ها به گل تبدیل شد؛ اما در طرف مقابل سنگربان تیم ملی فوتبال زنان ایران، زهره کودایی عملکردی استثنایی از خود به جای گذاشت و موفق به مهار دو ضربه پنالتی اردنی‌ها شد تا تیم ملی فوتبال زنان ایران با حساب 4-2 در ضربات پنالتی به پیروزی برسد.
گفتنی است؛ اگرچه "زهره جلالی" بازیکن کردستانی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در این دیدار از روی نیمکت ذخیره ها نظاره گر بازی بود اما نقش بسزایی در رسیدن تیم ملی به این جایگاه داشت.
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز