سازش سیزدهمین پرونده قتل در آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۰۸:۳۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۹۸۳۹
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش سیزدهمین پرونده قتل در دادگستری آذربایجان غربی با میانجی گری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: با میانجیگری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل  اختلاف ویژه زندانیان ارومیه درجلب رضایت خانواده اولیای دم ، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و  زندانی پس از تحمل ۱۱ سال حبس از زندان آزاد گردید.

 وی افزود: در پی درخواست زندانی محکوم به قصاص از شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ارومیه مبنی بر انجام مذاکرات صلحی با اولیای دم  جهت بخشش ایشان ، پرونده  وی در دستور کار این شعبه قرار گرفته و به حول و قوه الهی و با بهره گیری از سایر ظرفیت های محلی و ریش سفیدان موفق شدند پس از ۱۱ سال رضایت اولیای دم را  جهت  بخشش قاتل جلب نموده و زمینه آزادی زندانی و رهایی وی از قصاص را فراهم آورند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: با قدردانی از زحمات  اعضای شورای حل اختلاف  ارومیه  و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن  زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف بیان داشت : با توجه به حضور روحانیت معزز، روسای ایلات و عشایر و متنفذین منطقه در ترکیب شعب شوراهای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش، این مجموعه ها از توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده های مهم قتل وطایفه ای را می‌باشد.

عتباتی در پایان با تأکید بر جایگاه رفیع عفو وگذشت گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، مهربانی، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.

 

نظر شما