عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

ارسال ۲۸۳ اثر به سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۴:۳۰:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۰۵۶۰
ارسال ۲۸۳ اثر به سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل
عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از ارسال ۲۸۳ اثر به دومین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل خبر داد.

به گزارش برنا از اردبیل، دومین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همکاری استانداری، اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، شهرداری، حوزه هنری، خانه کتاب و ادبیات ایرانیان، اداره کل کانون و پرورش فکری کودک و نوجوان و موسسه فرهنگی و هنری گلشن افق آراز در بخش‌های اشعار فارسی- ترکی و اشعار عربی- کردی برگزار می‌شود.
عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: ابعاد زندگی، مقام علمی، معرفت و ادب، شجاعت و دلاوری، ولایت و کرامت و شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) موضوعات دومین دوره از سوگواره ملی شعر عاشورایی ماه منیر است و علاقه‌مندان در قالب‌های مختلف شعری کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی) و شعر نو (آزاد، سپید) آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.
وی در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اظهار کرد: ۲۸۳ اثر از ۱۹ استان و ۴۱ شهر کشور به دبیرخانه ارسال شده است و با توجه به اینکه جشنواره در بخش‌های اشعار فارسی، ترکی، عربی و کردی برگزار میگردد؛ ۷۷ اثر شعر ترکی، ۱۷۶ اثر شعر فارسی، ۲ اثر شعر عربی، یک اثر فارسی و ترکی و یک اثر نیز به زبان کردی و همچنین ۲۶ مورد نیز شعر کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی افزود: اختتامیه دومین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی ماه منیر در ۲۷ ماه صفر مصادف با ۱۲ مهرماه با حضور شعرا، مداحان و شخصیت‌های فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تالار اندیشه مشگین شهر برگزار و در مراسم اختتامیه، از نفرات برگزیده تجلیل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز