در گفت و گوی وزیر کشور با خبرنگاران در پایان آئین تکریم و معارفه استاندار اردبیل مطرح شد؛

اولویت دولت سیزدهم تقویت مناسبات همسایگی است

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۲۱:۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۲۴۰۶۷۱
اولویت دولت سیزدهم تقویت مناسبات همسایگی است
دکتر وحیدی با اشاره به اینکه امروز جوان پرکار، توانمند و فرزند اردبیل به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد؛ گفت: استاندار جدید مطابق الگوی متناسب برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش برنا از اردبیل، دکتر وحیدی وزیر کشور با اشاره به معارفه اقای سید حامد عاملی به عنوان استاندار جدید اردبیل،گفت: امروز جوانی ارزشمند، پرکار، پرتلاش، فهمیده، مطلع به استان و فرزند استان به عنوان استاندار اردبیل معرفی شده است.

دکتر وحیدی در ادامه گفت: استاندار جدید ان شاا.. با همراهی مردم شعارهای دولت مردمی و انقلابی را تحقق بخشد.

وی در این خصوص گفت: استاندار جدید توانمندی های ارزشمندی دارد و این موضوع را در مسئولیت های قبلی اش نشان داده است.

وزیر کشور با بیان اینکه با بررسی همه جوانب اعم از توانمندی شخصیتی، علمی و توان مدیریتی، سید حامد عاملی به عنوان استاندار جدید اردبیل انتخاب شده است؛ گفت: استاندار جدید از جمله همان اشخاصی هستند که مناسب تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

دکتر وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه از زحمات بهنام جو استاندار سابق هم قدردانی به عمل آمد؛ گفت: استاندار سابق هم به سهم خود تلاش های خوبی در مسیر توسعه استان اردبیل داشته اند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه استان نیاز به کار و توسعه بیشتر دارد, تصریح کرد: استان اردبیل با ظرفیت های بسیار زیاد و همچنین شخصیت های علمی و انقلابی نظیر آیت ا... عاملی و سایر بزرگان قابلیت بالایی در رسیدن به نقطه مطلوب توسعه و جهش اقتصادی و فرهنگی دارد.

 دکتر وحیدی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زائرین اربعین حسینی هم گفت: بخش زیادی از زائرین عزیز حسینی به داخل مرزهای کشور برگشته اند و روال کار به صورت عادی و با برنامه ریزی حساب شده پیش می رود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تمهیدات خوبی هم به لحاظ زمینی و هوایی برای بازگشت زائرین عزیز پیش بینی شده است؛ گفت: بحمدا.. تاکنون هیچ مشکل خاصی در بازگشت زائرین به کشور نداریم.

دکتر وحیدی درخصوص وضعیت پیش آمده در مناطق شمال غربی کشور هم گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام دوستی کرده است.

دکتر وحیدی با تاکید بر این موضوع که اولویت دولت سیزدهم تقویت مناسبات همسایگی است؛ گفت: سیاست همسایگی یعنی اینکه همسایه ها برای ما اولویت دارند و به همین دلیل همواره همه کشورهای همسایه را به گفت و گو و دوستی دعوت کرده ایم.

وی اضافه کرد: سوء تفاهمات پیش آمده هم با پیگیری وزارت خارجه ان شاا.. حل می شود.

وی در پایان گفت: همگان را دعوت می کنیم که  شرایط، شرایط همکاری و توسعه است و دولت و ملت ایران آماده هستند که روابط گسترده و خوبی را سامان دهیم.

نظر شما