آغاز خرید نامحدود سیب صنعتی آذربایجان‌غربی توسط آستان قدس رضوی

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۲:۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۲۴۱۱۸۵
آغاز خرید نامحدود سیب صنعتی آذربایجان‌غربی توسط آستان قدس رضوی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : در راستای حمایت از باغداران استان ، بر اساس توافق انجام شده با شرکت‌های آستان قدس رضوی ، سیب صنعتی باغداران استان به قیمت حمایتی و به صورت نامحدود توسط این شرکت ها خریداری می شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، اکبر کرامتی افزود: با توجه به  سال آوری سیب درختی در سال جاری و تغییرات شرایط آب و هوایی  و خشکسالی در استان ، در حال حاضر ، از بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تُن سیب  درختی تولیدی در سطح استان ، میزان ریزش سیب صنعتی به بیش از ۳۵۰ هزار تن افزایش یافته است .

کرامتی اظهار کرد : با توجه به مشکلات اخیر در جذب این محصول در صنایع تبدیلی و کارخانه های کنسانتره استان به لحاظ حمایت از باغداران استان بر اساس هماهنگی های انجام شده در جهت صادرات این محصول و همچنین خرید فوری توسط شرکت های صنایع تبدیلی کشور اقدامات لازم انجام شده است.

 وی تصریح کرد: از امروز خرید حمایتی سیب صنعتی به صورت نقدی توسط  شرکت های استان قدس رضوی و از روز6 مهرماه نیز خرید تضمینی به قیمت هر کیلو سیب صنعتی ۱۴۶۰تومان در مراکز مجاز خرید سیب صنعتی  استان آغاز می شده است.

کرامتی با اشاره به اینکه بر اساس توافق انجام شده هیچگونه محدودیتی در میزان خرید این محصول در مراکز مجاز وجود ندارد، افزود: به جهت حفظ کیفیت محصول و رعایت مسائل بهداشتی جهت  تولید کنسانتره و آب میوه سالم ضروری است باغداران در اسرع وقت و بصورت بهداشتی محصول سیب صنعتی خود را به مراکز مجاز خرید تحویل دهند.

وی بیان کرد:هم اکنون بیش از ۸۲ مرکز خرید مجاز محصولات کشاورزی به همراه مراکز خرید تعاون روستایی در سراسر استان بصورت تمام وقت جهت خرید محصولات کشاورزی به خصوص سیب صنعتی در استان در حال فعالیت هستند که نظارت های لازم جهت جذب حداکثری این ‌محصول توسط عوامل اجرایی در حال اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:هر گونه خرید و فروش محصولات کشاورزی از جمله سیب صنعتی در مراکز غیر مجاز و کنار معابر و جاده ها ممنوع بوده و تمهیدات لازم جهت جمع آوری این اماکن توسط دستگاه های ذیربط در دستور کار قرار دارد.

کرامتی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری باغداران و تحویل محصول خود به کارخانه های فرآوری ، ضمن حذف دلالان، مزد زحمات کشاورزان نیز به جیب خودشان بروذد و متضرر نشوند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان نگران فروش محصولات خود نباشد، بیان کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته در صورت تسهیل و رفع موانع صادراتی ، بخشی از تولید سیب زیر درختی آذربایجان‌غربی به تعدادی از کارخانه‌های کنسانتره فعال در خارج از استان انتقال خواهند یافت و بخشی دیگر نیز به خارج از کشور صادرات می‌شوند.

نظر شما