رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد:

واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدت یک هفته

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۴۱۶۶۵
واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدت یک هفته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: عملیات واکسیناسیون به ویژه در گروه سنی دانش‌آموزان سرعت گرفته و تلاش می‌کنیم تا در هفته جاری واکسیناسیون دانش‌آموزان به اتمام برسد.

به گزارش برنا از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: عملیات واکسیناسیون به ویژه در گروه سنی دانش‌آموزان سرعت گرفته و تلاش می‌کنیم تا در هفته جاری واکسیناسیون دانش‌آموزان به اتمام برسد.

شهرام حبیب‌زاده روز شنبه ۱۱ مهرماه در جلسه ستاد کرونای شهر اردبیل اظهار کرد: با فروکش کردن موج پنجم کرونا شرایط مناسب‌تری را نسبت به گذشته در آمار بیماران بستری و سرپایی شاهد هستیم و در کنار آن فرآیند واکسیناسیون نیز به سرعت و با مطلوبیت در استان به پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دز واکسن در استان به گروه‌های سنی مختلف تزریق شده و کار واکسیناسیون دانش‌آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله نیز به سرعت در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا هفته جاری تمامی دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله را تحت پوشش واکسن ببریم که در این فرآیند امیدواریم نیمه آبان ماه مدارس به شکل حضوری بازگشایی شده و دانش‌آموزان برای حضور در سر کلاس مشکلی نداشته باشند.

حبیب‌زاده تاکید کرد: هنوز برای واکسیناسیون گروه سنی پایین‌تر از ۱۲ سال در کشور تصمیم‌گیری نشده ولی بررسی‌های علمی و تحقیقات مؤثر در این زمینه ادامه دارد و به محض کسب نتایج سودمند علمی در واکسیناسیون گروه سنی هفت تا ۱۲ سال نیز اقدام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر با همکاری مجموعه بسیج و نیروهای بهداشت در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری افراد جا مانده از تزریق واکسن به ویژه دز دوم در حال شناسایی است تا ایمنی ۸۰ درصد تا پایان مهرماه در استان اردبیل تحقق پیدا کند.

حبیب‌زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر کار واکسیناسیون در مراکز تجمیعی، مراکز بهداشت و جامع سلامت به راحتی در حال انجام است و ما از گروه‌های باقیمانده انتظار داریم تا در این امر مشارکت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد صدور کارت هوشمند واکسیناسیون نیز اضافه کرد: همه افراد جامعه می‌توانند با مراجعه به سامانه اعلام شده نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت کارت به صورت هوشمند و الکترونیکی اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز