استاندار کردستان:

۲ هزار میلیارد تومان برای راه آهن همدان – سنندج هزینه شد/ ۱۰۰ میلیارد ریال به پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج تخصیص یافت

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۰:۳۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۲۲۰۸
۲ هزار میلیارد تومان برای راه آهن همدان – سنندج هزینه شد/ ۱۰۰ میلیارد ریال به پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج تخصیص یافت
استاندار کردستان با اشاره به اتمام ریل گذاری و ترمینال راه آهن همدان - سنندج تا پایان هفته جاری، گفت: در طول سه سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه مهم هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا  در بازدید از پروژه راه‌آهن همدان – سنندج اظهار داشت: کار ریل‌گذاری این طرح مهم و حیاتی تا آخر این هفته پایان می‌یابد و برای اولین بار واگن و لوکوموتیو وارد ایستگاه سنندج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پروژه تا ۲ ماه آینده نهایی خواهد شد، اضافه کرد: راه‌آهن همدان – سنندج مدت ۲ سالی است که پیشرفت بسیار خوبی دارد و امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن در استان باشیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه پروژه مشکل نقدینگی نداشته و در کمترین زمان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: قرار بود خط آهن همدان – سنندج در مرداد ماه امسال به بهره برداری برسد اما به دلیل مشکلات قطعی برق و کمبود سیمان و برخی موارد مربوط به انتقال تجهیزات به پروژه، کار ریل گذاری به تاخیر افتاد.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در حاشیه این بازدید، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در محل پروژه اظهار داشت: به نظر می رسد، روند پیشزفت پروژه خیلی خوب و رضایتبخش است و امیدواریم مردم استان به زودی از شبکه ریلی بهره مند شوند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، پشتیبانی مسوولان و هزینه‌های صورت گرفته برای اجرای سریع پروژه را طی مدت اخیر، قابل تقدیر دانست و افزود: طبق گفته مجریان طرح، در آینده‌ای نزدیک و حداکثر تا سه ماه آینده، راه آهن همدان – سنندج به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه کار پیشرفت خوبی داشته و معطل نمانده است، گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح، شاهد توسعه و رونق اقتصادی در استان باشیم.

طول خط آهن تهران، همدان – سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان – سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

100 میلیارد ریال به پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج تخصیص یافت

بهمن مرادنیا در بازدید از پروژه در دست ساخت چهار بانده گردنه صلوات آباد سنندج اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اتمام پروژه چهار بانده گردنه صلوات آباد در محدوده روستا و با هدف ایمن‌سازی و تسهیل تردد در این منطقه تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تامین شده است، افزود: اولویت کار در این پروژه، ایمنی است و باید در حین انجام طرح، ایمنی مردم روستای صلوات آباد نیز تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز با بیان اینکه تاکنون در پروژه گردنه صلوات آباد ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: اعتبار امسال این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال است که ۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و امیدواریم مابقی آن نیز به زودی تخصیص یاید.

عرفان مرادی به برنامه‌ریزی برای احداث پنج تونل به طول سه هزار و ۲۰۰ متر در این پروژه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳.۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان مهرماه، چهار کیلومتر دیگر زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه برای رفع نواقص و ایمن سازی به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اضافه کرد: در حال حاضر پیمانکاران ۴۰۰ میلیارد ریال طلب دارند که باید پرداخت شود، ضمن اینکه برای احداث پنج تونل ذکر شده نیز پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

گردنه صلوات آباد سنندج در محور سنندج – دهگلان، ۲۱ کیلومتر طول دارد و یکی از حادثه‌خیزترین مسیرهای استان کردستان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز