نایب رئیس شورای شهر کرج:

دفن زباله‌ها در کرج وضعیتی آشفته و نابسامان دارد

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۱:۲۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۲۲۶۱
دفن زباله‌ها در کرج وضعیتی آشفته و نابسامان دارد
نایب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع آوری، دفن و آلوده شدن بیش از پیش محیط زیست به یک معضل تبدیل شده است گفت: مدیریت پسماند و شیوه های تصمیم گیری در خصوص آن، روح و روان شهروندان را به بازی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ علیرضا رحیمی اظهار کرد: هم اکنون باری بزرگ از کارهای انجام نگرفته در بحث مدیریت پسماند روی دوش شهر سنگینی می کند لذا به حداقل رسیدن دفن زباله از اصلی ترین اهداف مدیریت پسماند است که باید در این دوره شورا صورت گیرد.

 وی افزود: اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع آوری، دفن و آلوده شدن بیش از پیش محیط زیست معضلی است که باید با سرعت به آن رسیدگی شده و ساماندهی شود.

این مسئول، ادامه داد: اجرای تک تک حلقه های مدیریت پسماند شامل آموزش و اطلاع رسانی، تفکیک از مبدأ، جانمایی و تهیه و نصب سطل های زباله مکانیزه درمحلات، ارتقاء سیستم های ریجکت و تفکیک در مقصد، افزایش ظرفیت خط تولید کمپوست، راه اندازی سیستم زباله سوز و در نهایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله؛ ضامن موفقیت ما در این زمینه خواهد بود.

نایب رییس شورا یادآور شد: چرخه مدیریت زباله، چرخه ای بسیار پرهزینه و پردردسر است اما چون با مقوله و سرمایه ای عظیم به نام محیط زیست در ارتباط است، پرداختن به آن از اهمیت بسیار زیادی برخورداربوده و خود سرمایه گذاری برای آینده است.

رحیمی با اشاره به جمع آوری روزانه حدود 1200 تن زباله ، تبدیل 15 درصد این زباله ها به کود کمپوست را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: توسعه کارخانه کمپوست برای افزایش این میزان بسیار ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: تولید این کود علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهر، می تواند به مصرف امور مرتبط با فضای سبز شهری کرج هم برسدکه سازمان سیما و منظر می بایست همکاری لازم را داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز