مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل

میزان صادرات استان در سالجاری افزایش یافت

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۱۰:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۲۴۲۸۹۱
میزان صادرات استان در سالجاری افزایش یافت
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از افزایش ۱۰۸ درصدی صادرات استان در شش ماهه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل،حسین وطن دوست در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان تصریح کرد:  در شش ماهه اول سال جاری صادرات استان ۱۰۸ درصد افزایش و واردات استان ۳۵ درصد کاهش یافته و از لحاظ تولید و صادرات محصولات کشاورزی ، گلخانه ای و صنعتی رتبه برتر کشوری را دارد.

وی به ظرفیت و قابلیت های استان در صادرات محصولات غیر نفتی اشاره کرد ‌و گفت:  موضوع مناسبات و تعاملات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه برای  استان ما از لحاظ داشتن واحدهای تولیدی صادرات محور ، همچنین واحدهای تولیدی که مواد اولیه آن از خارج وارد می شود، حائز اهمیت است .

وطن دوست ادامه داد: استان اردبیل علی رغم وجود تحریم‌ها و بیماری کرونا در حوزه  صادرات و واردات از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز با روی کار آمدن دولت جدید رایزنی های از طریق سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت و توسعه همکاری‌ها و مناسبات با کشورها به ویژه کشورهای همسایه با رویکرد تعامل انجام می‌گیرد.

وی گفت: استان اردبیل به عنوان استان هم مرز با کشور آذربایجان به لحاظ داشتن مرز مشترک زیاد ، با ایجاد امکانات زیربنایی  از حداکثر ظرفیت  در امر تولید و امکانات برای صادرات بهره مند خواهد شد.
 وطن دوست در پایان خواستار مدیریت فرصت و رفع تهدید ها جهت صادرات غیرنفتی و انعکاس مسائل و مشکلات و راهکارهای مربوط به افزایش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و افزایش صادرات در سطح ملی و استانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز