مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز:

بازار مشترک صنایع‌دستی کشورهای عضو اکو در البرز ایجاد می شود

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۰۹:۰۴:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۲۹۰۹
بازار مشترک صنایع‌دستی کشورهای عضو اکو در البرز ایجاد می شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از برپایی بازار مشترک صنایع‌دستی کشورهای عضو اکو به مرکزیت البرز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، فریدون محمدی اظهار کرد: سکونت اقوام مختلف در استان البرز مجموعه‌ای از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران‌زمین در این استان به وجود آورده و همین امر لزوم احداث بازاری مشترک به عنوان نمایشگاه دائمی عرضه محصولات تولیدی با هدف آشنایی با آداب‌و رسوم ملل با همکاری اکو را فراهم می‌کند.

وی افزود: بر این اساس طی نشست‌های مشترک رایزنی‌های لازم با دبیرکل اکو و معاونین وی انجام شده و به زودی با تعیین محل موردنظر بازار بزرگ دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور کشورهای عضو از قبیل گرجستان، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه و... راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی البرز از جمله ویژگی‌های مهم حوزه گردشگری و مقوله جذب توریست محسوب شده که به عنوان نهاد متولی ضمن همکاری با مجموعه‌های مرتبط، آمادگی لازم برای رفع موانع و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز را داشته و از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاران خصوصی حمایت همه‌جانبه انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در پایان گفت: این استان دارای پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز