فرمانده انتظامی استان البرز :

۲ میلیون البرزی در یکسال گذشته با پلیس تماس گرفتند / رشد یک درصدی میزان سرقت

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۴:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۴۲۴۶
۲ میلیون البرزی در یکسال گذشته با پلیس تماس گرفتند / رشد یک درصدی میزان سرقت
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: از مهر سال گذشته تا مهرماه 1400 بیش از 2 میلیون تماس با پلیس البرز برقرار شده که از این میزان بیش از 851 هزار تماس آن به عملیات منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سردار عباسعلی محمدیان امروز شنبه در صبحگاه عمومی این نیرو که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی وبا حضور مسئولان استانی برگزار شد اظهار کرد: در شرایط  شیوع کرونا طی یک ونیم سال گذشته علیرغم کاهش حضور کارکنان دستگاه‌ها، ادارات و واحدهای صنفی در محل کار، نیروی انتظامی تعطیلی نداشت بلکه حتی از نیروهای آماده‌باش نیز برای انجام مأموریت‌های مرتبط با کرونا در جهت کمک به کاهش شیوع این ویروس استفاده کرد.

وی به ارائه آماری از ابتلای کارکنان نیروی انتظامی البرز به این ویروس اشاره کرد و گفت: یک‌سوم کارکنان نیروی انتظامی استان البرز در این مدت به کرونا مبتلا شدند و چهار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

سردار محمدیان با اشاره به تلفن 110 به‌عنوان پل ارتباطی مردم و پلیس گفت: از مهر سال گذشته تا مهر 1400، 2 میلیون و 157 هزار تماس با نیروی انتظامی برقرار شده که از این تعداد پاسخگویی به بیش از یک میلیون و 100 هزار تماس صورت گرفته و اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت شده است.

وی تصریح کرد: 851 هزار تماس نیز عملیاتی و مأمورین پلیس به محل اعزام شده‌اند. بیش از 200 هزار تماس نیز به‌منظور دریافت راهنمایی از پلیس توسط شهروندان برقرار شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری 47 هزار نفر در موضوعات مختلف طی یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه سرقت نیز، در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد را داشته ایم و در جایگاه 29 کشور قرار گرفتیم.

این مسئول انتظامی در پایان با بیان اینکه 63 درصد این موارد، سرقت‌های خرد بوده اند گفت: این آمار نشان‌دهنده کاهش سرقت‌های مهم و نیز عملکرد مطلوب پلیس و دستگاه‌های امنیتی است.

 

نظر شما