مدیرکل بنیاد شهید لرستان :

فرهنگ ایثار و شهادت به وسیله هنر به نسل‌های آینده منتقل شود

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۰:۲۸:۱۲
کد خبر: ۱۲۴۴۴۳۸
فرهنگ ایثار و شهادت به وسیله هنر به نسل‌های آینده منتقل شود
محمود زرین جویی گفت:ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی خانواده‌های شهدا فعالیتی راهبردی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛زرین جویی  در مراسم رونمایی از مستند «در جستجوی یک سرباز» که عصر امروز هفدهم مهرماه در سالن حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: شهدا از همه وجودشان گذشتند تا مملکت ما با عزت، افتخار و سربلندی بماند. شهدا با ایثار جان خود رفتند تا نظام، انقلاب، ولایت، مرجعیت و آن آرمانهای بلند امام و شهیدان همیشه پابرجا بماند و این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش حضرت ولی عصر (عج) برسد.

او به این سخن امام (ره) مبنی بر بالاترین هنر شهادت است و شهادت هنر مردان خداست اشاره کرد و افزود: حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید بالاتر از هر نیکی یک نیکی هست ولی وقتی که می‌رسد به جان دادن در راه خدا و دین خدا که همان شهادت است، اوج رستگاری است و شهدا به آن اوج رستگاری رسیدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران  لرستان تصریح  کرد: هنرمندان و  عزیزانی که در ماندگاری این اثرات ارزشمند انقلاب کار و تلاش می‌کنند ان‌شاءلله کارشان مورد رضای پروردگار قرار گیرد.

زرین جویی گفت: به واسطه کارهای هنری از جمله فیلم، مستند، شعر، سخنوری، قصه گویی و به هر شکلی هنرمندان کار می‌کنند تا این ارزش‌های والای انقلاب ماندگار شود و اثر بخشی خود را در جامعه داشته باشد تا این ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ان‌شاءلله به نسل‌های آینده منتقل شود.

او تاکیدکرد: به تعبیر رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این چیزی است که وظیفه همه ماست که این فرهنگ ناب را در جامعه بسط و گسترش دهیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

 

نظر شما