عضو شورای شهر کرج:

ناوگان آتش نشانی کرج مستهلک شده است/ بالابر ۶۴ متری را برای نصب پرچم استفاده می‌کنند

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۸:۴۵:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۵۰۰۹
ناوگان آتش نشانی کرج مستهلک شده است/ بالابر ۶۴ متری را برای نصب پرچم استفاده می‌کنند
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه ناوگان آتش نشانی این کلانشهر به سن استهلاک رسیده است گفت: بودجه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از ۵۲ به ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،عمار ایزدیار اظهارکرد: میانگین سن ناوگان آتش نشانی بیش از 15 سال است که به سن استهلاک رسیده و ازآنجاکه اکثر تجهیزات وماشین آلات تخصصی اعلام و اطفاء حریق که استاندارهای لازم را داشته باشد باید از خارج کشور تهیه شود در صورت تهاتر امکان تهیه تجهیزات مرغوب میسر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت های شورای شهر کرج افزود: در طی 4 سال آینده شاهد خروج بیش از 240 نفر از همکارانمان که طی سالهای 80 تا 84 استخدام شده اند خواهیم بود که نیازمند برنامه ریزی برای این موضوع هستیم در این راستا تجربه تقدم آزمون عملی نسبت به آزمون تئوری و عملی موجب جذب نیروهای کارآمدتر خواهد بود.

وی بیان کرد: کاهش بودجه سال جاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از ۵۲ به ۲۰ میلیارد تومان ظلم آشکار به نیازهای حوزه ایمنی و نیازمند بازنگری جدی است.

عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: تنها نردبان مرتفع آتش نشانی عمری سه دهه ای دارد و از آنجا که قراردادهای خریداری تجهیزات عمدتاً به صورت تهاتری منعقد می شوند امکانِ خرید از برندهای مطرح جهانی نیست و پیمانکاران نیز امکانات درجه دو یا سه را خریداری می کنند که عملاً قابلیت استفاده ندارند و اکنون بالابر ۶۴ متری خریداری شده نیز برای اهتزاز پرچم های مناسبتی در میدان جمهوری استفاده می شود و متاسفانه برغم ممنوعیت ها اما بعضاً برای استفاده از خودروهای آتش نشانی جهت شستشوی معابر فشارهایی وارد می شود.

ایزدیار با اشاره به تبدیل ساختمان دانشگاه آتش نشانی به کارخانه نوآوری، خواستار پیگیری مصوبه احداث مجموعه عملیاتی، فرهنگی و ورزشی آتش نشانان در اراضی کیانمهر شد و افزود:راه اندازی مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهری در ساختمان نیمه کاره اراضی تپه مرادآب اسلام آباد هر چه سریعتر در دستور اقدام قرار گیرد. 

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت های شورای شهر کرج بیان کرد:متاسفانه در کرج عملیات های شبیه سازی شده برای امداد و نجات های آسانسور، نجات از چاه و امداد در ارتفاعات نداریم و نیروها به ناچار آموزش ها را در حوادث واقعی فرا می گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز