رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:

همزمان با روز ملی وهفته پارالمپیک جشن پارالمپیک در مدارس استثنایی استان کردستان برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۲:۳۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۵۲۰۱
همزمان با روز ملی وهفته پارالمپیک جشن پارالمپیک در مدارس استثنایی استان کردستان برگزار می شود
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: همزمان با روز ملی وهفته پارالمپیک جشن پارالمپیک در مدارس استثنایی استان کردستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان ضمن تبریک 24 مهرماه روز ملی پارالمپیک به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان اظهار داشت: پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی ها واستعدادیابی در مدارس با نیازهای ویژه استان از 18تا 24 مهرماه جاری با شعار تحرک، توانمندی، افتخار آفرینی برگزار خواهد شد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه بزرگترین ابزار برای ایجاد نشاط وشادی آفرینی در جامعه ،نهادینه سازی ورزش برای دانش آموزان بویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه است ،تصریح کرد: با ورزش می توان از جامعه ی پیشرفته وسالم برخوردار شد وآثار وبرکات آن را در همه ابعاد جسمی وروانی زندگی فردی و بخصوص اجتماعی مشاهده کرد.

رنجبر با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت و گسترش روند بیماری ها ، خاطر نشان کرد :در راستای اجرای کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «تحصیل ، تهذیب وورزش » دانش آموزان وتحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با ورزش ،ایجاد نشاط و شادابی در دانش آموزان با نیازهای ویژه سعی در همسو شدن با سیاست های پارالمپیک واستعدادیابی آنان را داریم. 

رنجبر افزود: ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه دارای اهمیت خاصی است که بدلیل محدودیت توانایی در برخی زمینه ها نباید از آن چشم پوشی کرد،چرا که تعدادی از افرادبا نیازهای ویژه دارای توانمندهای فرهنگی ،هنری وعلمی بالاتری نسبت به سایر افراد سالم جامعه می باشند.

رنجبر خاطر نشان کرد: برگزاری 23عنوان برنامه در 22 مدرسه با نیازهای ویژه استان( به صورت مجازی) به مناسبت هفته پارالمپیک تأکید کرد: با ورزش می توان بر باورها ونگرش های دانش آموزان با نیازهای ویژه تأثیر گذاشت ،تعاملات اجتماعی وسازگاری رادر آنان ارتقاء واعتماد به نفسشان را افزایش داد.

 

نظر شما