مرادنیا:

عزم و ارادە ملی و استانی برای اتمام راە آهن همدان بە سنندج ایجاد شد/ دهە فجر امسال جابجایی کالا و مسافر با قطار از سنندج آغاز شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۳:۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۴۵۷۲۲
عزم و ارادە ملی و استانی برای اتمام راە آهن همدان بە سنندج ایجاد شد/ دهە فجر امسال جابجایی کالا و مسافر با قطار از سنندج آغاز شود
استاندار کردستان تصریح کرد که برای اتمام راه آهن همدان به سنندج عزم و اراده جدی در سطح ملی و استانی بوجود آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  بهمن مرادنیا در مراسم اتمام عملیات ریل گذاری راه آهن همدان به سنندج که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی راه آهن کردستان از سال ٨۴ آغاز شده بود و با تلاش گسترده و فراوان اکنون به نقطه پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته با حضور دکتر نوبخت رئیس برنامه و بودجه سابق و مسئولان مرتبط وزارت راه و شهرسازی عملا کار بصورت جدی آغاز شد، افزود: قرار گذاشتیم که این پروژه طی مدت زمان دو سال با تخصیص اعتبارات مورد نیاز به بهره برداری برسد.

مرادنیا اضافه کرد: خوشبختانه با جدیت و تلاش موجود  وتخصیص یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان  پروژه سرعت بسیار مناسب گرفت وطی شش ماه ٨۰ کیلومتر ریل گذاری صورت گرفت.

وی ضمن قدردانی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه ساخت  و مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در سطح استان هماهنگی و همکاری گسترده ای بین دستگاه‌های اجرایی، قوه قضائیه، دستگاههای نظارتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  وجود داشت که حاصل آن اتمام ریل گذاری مسیر همدان به سنندج بود.

استاندار کردستان اضافه کرد: رسانه‌ها و صداو سیما نیز در این پروژه نقش مهمی داشتند و برای مردم امید آفرینی کردند.

وی ابراز امیدواری کرد: کارهای باقیمانده و جزیی مسیر راه آن در زودترین زمان به اتمام برسد و در دهه فجر امسال شاهد جابجایی کالا و مسافر از راه آهن سنندج  به دیگر نقاط کشور باشیم.

مرادنیا به‌وجود سه پروژه مهم و زیرساختی برای توسعه کردستان نیز اشاره کرد و گفت: جاده سنندج به مریوان، راه آهن و کریدور شمال به جنوب از طرحهای حیاتی استان هستند که بخشی از آنها به اتمام رسیده و انتظار داریم باقیمانده کار نیز با سرعت به اتمام برسد.

 

نظر شما