تاکید بر روند جذب سیب صنعتی توسط واحدهای صنایع تبدیلی استان آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۴:۴۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۶۳۰۲
تاکید بر روند جذب سیب صنعتی توسط واحدهای صنایع تبدیلی استان آذربایجان‌غربی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت : سیب صنعتی به عنوان یک ثروت اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌رود و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صنایع تبدیلی در خصوص تسریع در روند خرید محصول اهتمام و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،  نادر صادقی در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند خرید تضمینی سیب صنعتی استان اظهار کرد: آذربایجان غربی سالانه با تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب قطب اول تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود و بر اساس برآوردهای انجام شده، امسال ۴۰۰ هزار تن از سیب‌های تولیدی استان تبدیل به سیب صنعتی شده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ساماندهی جمع آوری و خرید سیب صنعتی به صورت بهداشتی در استان و رسیدگی جدی به این موضوع نیازمند تعامل بین بخشی است.

صادقی با بیان اینکه الگوی کشت در استان با توجه به تغییر اقلیم و آب و هوا نیازمند اصلاح است، اقزود: بخشی از محصولات باغی تولید شده که در تولید بسیاری از آنها دارای مزیت نسبی هستیم، به صورت ضایعات از چرخه مصرف و صادرات خارج می­شود و این درحالیست که ارتقای دانش کشاورزان و  تکنولوژی در زمینه برداشت، سورتینگ و بسته بندی می تواند به کاهش چشمگیر چنین ضایعاتی کمک کرده و نقش مهمی را در ایجاد ارزش افزوده ایفا نماید.

نادر بخشی معاون دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه از امروز باید ظرفیت و میزان جذب روزانه کارخانجات صنایع تبدیلی در زمینه سیب زیردرختی مشخص شود، گفت: برنامه عملیاتی و اجرایی دقیقی باید در این زمینه  برنامه ریزی و اجرا شود تا در این فرصت محدود برداشت محصول ، سیب صنعتی مازاد بر ظرفیت کارخانه ها و صنایع تبدیلی استان در اسرع وقت به دلیل فساد پذیر بودن محصول به کارخانه های خارج استان ارسال شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز