استاندار لرستان خبر داد:

واکسیناسیون عامل اصلی کاهش ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در لرستان / عدم رغبت و استقبال کم اصناف استان از واکسیناسیون

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۲۳:۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۷۶۰۵
واکسیناسیون عامل اصلی کاهش ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در لرستان / عدم رغبت و استقبال کم اصناف استان از واکسیناسیون
فرهاد زیویار پائین آمدن آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در لرستان را حاصل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ زیویار روز شنبه در حاشیه  جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که به ریاست آیت الله رئیسی و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشده بود،اظهارکرد: در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مباحث مختلفی مطرح شد که راهپیمایی روز سیزدهم آبان ماه از مهمترین موضوعات مورد بحث بود و با تصمیم ستاد مقرر شد این راهپیمایی برگزار نشده و صرفا در قالب برگزاری مراسم یا همایش در اماکن روباز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام پذیرد .

اوافزود: برگزاری نماز جمعه از دیگر نکات مورد بحث در این جلسه بود که البته با توجه به شرایط نسبتاً مطلوب استان، نماز جمعه بدون هیچ مشکلی و با رعایت کامل دستورالعمل ها برگزار می گردد .

زیویار در خصوص محدودیت های منع تردد شبانه ، تصریح کرد: در خصوص تردد های شبانه، این محدودیت کما فی السابق به قوت خود باقی است و تداوم خواهد یافت و در صورت تخطی از مصوبه ستاد ملی، متخلفین با جریمه مواجه خواهند شد .

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری آمار مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری کرونا ۴ برابر شرایط کنونی بود، خاطرنشان کرد: پایین آمدن آمار در استان به دلیل انجام واکسیناسیون های اخیر و رعایت پروتکل های بهداشتی است که ضرورت دارد واکسیناسیون هم‌استانی ها با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند .

 زیویار  یادآورشد: گزارشات واصله به ستاد استانی مقابله با کرونا از عدم رغبت و استقبال کم اصناف استان از واکسیناسیون حکایت دارد که لازم است به منظور جاری و ساری شدن رونق در کسب و کار،  در زمینه واکسیناسیون به موقع اهتمام بیشتری به عمل آید .

او بیان کرد: در شرایط کنونی آمار مبتلایان و مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان به نسبت میانگین کشوری در وضعیت مطلوب تری قرار دارد که امیدواریم با استقبال اصناف از واکسیناسیون، این روند بیش از پیش کاهشی تر شود .

 

 

نظر شما
پرونده ویژه