لزوم حمایت از بانوان کارآفرین برای توسعه اقتصادی

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۷:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۸۰۸۲
لزوم حمایت از بانوان کارآفرین برای توسعه اقتصادی
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به نقش مهم بانوان کارآفرین در شکوفایی اقتصادی تصریح کرد: رفع موانع فعالیت بانوان کارآفرین، حمایت و پشتیانی از آنان می تواند به توسعه اقتصادی کمک شایانی نماید.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، پریسا علیلو روز یکشنبه در نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین استان با مدیران اقتصادی، تعامل و همفکری با فعالین حوزه اقتصادی و دستگاه های متولی آموزش و اشتغال استان جهت بررسی مسائل و مشکلات حوزه اشتغال و کارافرینی و ارائه راهکارهای بومی و استانی جهت غلبه بر چالش های موجود را از اهداف نشست برشمرد و گفت: زنان کارآفرین به عنوان پیشران و راهبران شغلی نقش مهمی در توسعه پایدار و همه جانبه کشور دارند.

وی با اشاره به اینکه این بانوان با حمایت و پشتیبانی و مانع زدایی از کار و سرمایه با رفع موانع تولید و فروش محصولات  در حوزه اقتصاد نقش ارزنده ای در تعالی اقتصادی جامعه در کنار حفظ نهاد خانواده دارند افزود: در این میان وظیفه ما بایستی حمایت و تشویق بانوان در امور اقتصادی، هم‌سو کردن فعالیت آنان در راستای توسعه اقتصادی استان، فراهم ساختن زمینه‌ فعالیت بانوان در عرصه تولید و تجارت، ارائه مشاوره‌های تخصصی و حقوقی به آنان و پشتیبانی از تجاری‌سازی فعالیت‌های نوآورانه باشد.

مدیرکل امورزنان و خانواده استانداری ادامه داد: زنان کارآفرین با تلاش مستمر و شبانه روزی در چرخاندن چرخ های اقتصاد نقش آفرین هستند با این وجود برای تاثیرگذاری بیشتر در عرصه های اقتصادی نیاز به نگاه و حمایت ویژه مسئولان دارند.

علیلو تصریح کرد: همه گیری بیماری کرونا دسترسی  زنان به بازارهای سنتی و امکان تبادل اطلاعات و حضور برای فروش محصولات خود  در بازارهای محلی را محدود تر کرده است  و متاسفانه بسیاری از کسب و کارها متضرر و تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: زنان با وجود تحریم‌ها و سخت‌ترین جنگ اقتصادی بی‌سابقه در کشور و کرونا که اشتغال را چند برابر دشوارتر کرده و با عزم و اراده‌ای که برگرفته از اعتقادات درونی آنها است و با تمام توان در عرصه‌اند و فعالیت اقتصادی را کنار نگذاشته‌اند، الگوی موفقی از تاب آوری و صبر و استقامت برای جامعه‌ هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز