سید ناصر میرمرسلی رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال خبرداد :

کرونا باعث کم تحرکی ۵۶ درصد مردم در شهرستان خلخال شده است

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۰:۲۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۴۸۲۵۸
کرونا باعث کم تحرکی ۵۶ درصد مردم در شهرستان خلخال شده است
سید ناصر میرمرسلی رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال از کم تحرکی 56 درصد مردم خلخال در زمان کرونا خبر داد.

به گزارش برنا؛ سیدناصر میرمرسلی روز یکشنبه در جلسه هیات‌های ورزشی خلخال اظهارکرد: در حالی که پارسال به دلیل اعمال محدودیت‌های ناشی از گسترش بیماری کووید ۱۹ آمار ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان در مقایسه با سال قبل ـآن ۷۵ درصد کاهش داشت، امسال با تعطیلی کامل فعالیت‌های ورزشی این آمار ۵۰ درصد نسبت به سال قبل از شیوع کرونا کاهش دارد.

وی با بیان اینکه جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا به فعالیت‌های ورزشی این شهرستان پس از عادی شدن شرایط سال‌ها زمان خواهد برد، افزود: شیوع این ویروس در جامعه علاوه بر مختل کردن فعالیت‌های ورزشی سازمان‌یافته موجب کم‌تحرکی ۵۶ درصد مردم در این منطقه شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال همچنین گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میانگین کم‌تحرکی ، چاقی و اضافه وزن در مدت زمان جولان کرونا در بین قشر بانوان ۶۴ درصد و جمعیت دانش‌آموزی و قشر نوجوان و جوان ۳۲ درصد بوده و به علت شیوع کرونا ۲۵ درصد از جمعیت نیز دچار بیماری دیابت ناشی از کم‌تحرکی و خانه‌نشینی طولانی مدت شده‌اند.

میرمرسلی اظهارکرد: کرونا نشاط اجتماعی و شادابی روحیه افراد را تحت تاثیر قرار داده و برای بانشاط سازی مجدد اجرای برنامه‌های شاد ورزشی از جمله برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی ، جشنواره‌های ورزشی ، بومی و محلی و توسعه و ترویج ورزش همگانی بیش از هر زمان دیگر نیاز است.

میرمرسلی با تقدیر از روسای هیات‌های ورزشی فعال خلخال که بصورت افتخاری و بدون دریافت حق‌الزحمه در توسعه ورزش منطقه فعالیت می‌کنند، گفت: از مجموع ۵۰ هیات ورزشی تعریف شده در استان اردبیل ۳۷ هیات در این شهرستان تشکیل شده که تعدادی از آنها فعالیت ورزشی ندارند.

او نحوه توزیع اعتبارات هیات‌های ورزشی خلخال را ارزیابی سالانه نحوه و میزان فعالیت‌ها از جمله برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال ذکرکرد و افزود: هرچند اعتبارات ورزشی هیات‌ها بسیار ناچیز است ، ولی هیات‌های فعال سهم بیشتری نسبت به هیات‌های غیرفعال و یا نیمه‌فعال دارند.

وی هشت هیات ورزشی خلخال از جمله تیراندازی ، هاکی ، سوارکاری و ورزش‌های همگانی را جزو هیات‌های ورزشی بسیار فعال و برتر این شهرستان دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز