استاندار :

رونق تولید و افزایش سرمایە‌گذاری برای کردستان امنیت آفرین است/توانمندی‌های کردستان در کشور بە نمایش بگذاریم/ تولیدکنندگان چهره استان را تغییر دهند

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۲:۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۸۳۸۶
رونق تولید و افزایش سرمایە‌گذاری برای کردستان امنیت آفرین است/توانمندی‌های کردستان در کشور بە نمایش بگذاریم/ تولیدکنندگان چهره استان را تغییر دهند
استاندار کردستان یادآوری کرد که رونق تولید و افزایش سرمایه گذاری علاوه بر تغییر چهره استان و توسعه آن می‌تواند برای کردستان امنیت آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا در مراسم تجلیل از فعالین حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در عمارت خسرو آباد سنندج با تاکید بر اینکه واژه و لفظ محروم برای کردستان را نمی پسندم، گفت: کردستان با دارا بودن منابع غنی خدادادی و نیروی انسانی کارآمد محروم نیست و بکار بردن این تعابیر ظلم در حق استان است.

وی تولیدکنندگان را به کار و تلاش بیشتر برای توسعه استان فراخواند و گفت: اعتقاد دارم شما تولید کنندگان و سرمایه گذاران هستید که می توانید چهره استان راتغییر دهید.

مرادنیا افزود: شایسته نیست در کردستان با این منابع و تولید کنندگان خوش فکر پدیده‌ای به نام کولبری وجود داشته باشد و این توقع وجود دارد که تولید کنندگان جدی تر به عرصه ورود کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکە باید هموارە تلاش برا ی جبران عقب ماندگی ها تداوم داشتە باشد اظهار کرد؛ در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی به تلاش های دولت برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تولید نیز اشاره کرد و گفت: ساخت راه آهن، فرودگاه و جاده مریوان صرفا جهت حمل و نقل مسافر تعریف نشده بلکه کمک به سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در استان است.

مرادنیا تولید کنندگان، تجار و بازرگانان را به نگاه بلند مدت در بخش صادرات فراخواند و گفت: نگاه صادر کنندگان و تولید کنندگان به اقلیم کردستان و بازار عراق یک نگاه جدی و با برنامه باشد تا آن بازارها به دیگر کشورها واگذار نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه کردستان به هیچ وجه استانی امنیتی نیست و اشتغال و سرمایه گذاری می تواند برای استان امنیت آفرین باشد ، اظهار کرد: رسانه ها تلاش کنند توانمندی های استان را درسطح کشور به نمایش بگذارند و ناتوان نشان دادن استان به نفع هیچ کس نیست.

مرادنیا اضافه کرد: امروز تولید در نقاط صفر مرزی و دور افتاده در جریان است که این نشان از امنیت پایدار در استان است که دشمنان را نا امید می کند.

 

نظر شما