چاقی یکی از عوامل مهم تهدید کننده در ۵۰ سال آینده است

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۱۰:۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۸۸۳۴
چاقی یکی از عوامل مهم تهدید کننده در ۵۰ سال آینده است
متخصص تغذیه و عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تغییرات در سبک و شیوه زندگی و تغییر الگوهای غذایی منجر به افزایش معضل چاقی در سطح جوامع گردیده است.

دکتر عبدالرضا نوروزی به مناسبت روز جهانی غذا با بیان این مطلب که در چند سال اخیر مبارزه با چاقی از برنامه های سلامت محور، در دستور کار همه متخصصین و حوزه های سلامت قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته ، تامین فرآورده های غذایی بیشتر از نیاز در سطح جوامع  از سویی باعث چاقی و از سوی دیگر  باعث فشار مضاعف بر تامین کنندگان مواد غذایی مانند کشاورزان و دامدارن و .... گردیده است.

وی با بیان این نکته که تغذیه فعلی ما وضعیت سلامت آینده ما را شکل می دهد خاطر نشان کرد: قطعا با افزایش چاقی و عدم رعایت الگوهای غذایی و شیوه و سبک زندگی، بیماریهای مزمن در سطح جوامع افزایش خواهد یافت چه بسا که در حال حاضر با این مشکل مواجه هستیم.

رییس انجمن تغذیه خراسان رضوی یاد آور شد: پایداری غذایی از مباحث مهم و مورد بحث متخصصین تغذیه در دنیاست تا همه مردم با رعایت الگوهای غذایی و استفاده به اندازه نیاز از فرآورده های غذایی در کاهش معضل چاقی و پیشگیری از  بیماری های ناشی از چاقی و اضافه وزن  سهیم باشند.

وی ادامه داد: حدود یک هفتم جمعیت دنیا شامل کشاورزان، دامداران، فروشندگان مواد غذایی، و طباخان  در جهت تامین غذا و فرآورده های غذایی مردم دنیا در حال فعالیت هستند و درصورت عدم تعادل در مصرف مواد غذایی روند هماهنگ خدمات غذایی شامل تولید و توزیع با عث اختلال خواهد شد.

شعار روز جهانی غذا با موضوع:  وضعیت غذایی حال حاضر ما سلامت ما را در آینده شکل می دهد بصورت جهانی اطلاع رسانی گردیده است تا همه مردم با فراگیری و رعایت الگوهای تغذیه، نقش مهمی در پیشگیری از چاقی و بیماری های مزمن، و ترویج ورزش و تحرک کافی در برنامه های روزانه ایفاء نمایند.

 

نظر شما