به افراد بالای ۱۲ سال؛

۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۴۰ دُز واکسن کرونا تزریق شده است

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۱۰:۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۸۸۳۵
۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۴۰ دُز واکسن کرونا تزریق شده است
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون 4 میلیون و 217 هزار و 940 دُز واکسن کرونا به افراد بالای 12 سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سعید فردین‌فر اظهار کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون 4 میلیون و 217 هزار و 940 دُز واکسن کرونا به افراد بالای 12 سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده که از این تعداد 2 میلیون و919 هزارو 548 دُز آن نوبت اول و یک میلیون و 298 هزار و 392 دُز هم نوبت دوم بوده است.

وی بیان کرد: درصد افراد واکسینه شده در مرحله اول در گروه سنی بالای 18 سال 73.74 و در گروه سنی بالای 12 سال 71.75 بوده و این عدد در مرحله دوم که واکسیناسیونشان به اتمام رسیده برای افراد بالای 18 سال 35.94 درصد و برای افراد بالای 12 سال 31.80 درصد بوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مرحله لکه‌گیری سالمندان و دیگر گروه‌های سنی‌ که هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند همچنان در حال انجام است تا تمامی گروه‌های سنی هدف واکسینه شوند، خاطرنشان کرد: توصیه اکید ما به تمامی افراد واجد شرایطی که هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند این است که هرچه سریع‌تر و در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیانشان این کار را انجام دهند.

دکتر فردین‌فر تصریح کرد: در حال حاضر واکسن‌های اسپوتنیک، سینوفارم و برکت در مراکز واکسیناسیون کرونا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، ضمن اینکه تزریق داوطلبانه واکسن فخرا هم آغاز شده و کسانی که تمایل به دریافت این واکسن دارند می‌توانند به مرکز واکسیناسیون الغدیر در منطقه 5 مشهد مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: واکسن فخرا همانند واکسن برکت در گام نخست به‌صورت آزمایشی وارد چرخه واکسیناسیون شده و پس از اتمام مطالعات، همچون واکسن برکت به‌صورت گسترده وارد چرخه تزریق خواهد شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که تمامی واکسن‌های مصرفی در ایران مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و جای هیچگونه نگرانی‌ در این خصوص نیست، تأکید کرد: گرچه در حال حاضر 4 نوع واکسن در حال تزریق است، اما توصیه ما به مردم این است که منتظر ورود یک واکسن خاص نباشند و بهترین واکسن را در دسترس‌ترین واکسن بدانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز