وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به اقدامات توسعه‌ای در بخش گردشگری استان اردبیل در آستانه سفر استانی رئیس جمهوری

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۶:۲۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۰۱۱۹
یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به اقدامات توسعه‌ای در بخش گردشگری استان اردبیل در آستانه سفر استانی رئیس جمهوری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به اقدامات توسعه‌ای در بخش گردشگری استان اردبیل در آستانه سفر استانی رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان اختصاص یافته و ۵۵۰ میلیارد ریال نیز در بخش‌های دیگر حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان ظرفیت‌های استثنایی گردشگری استان اردبیل افزود: وضعیت فعلی گردشگری به هیچ وجه در خور جایگاه این استان نیست، منظر طبیعی بویژه در بخش گردشگری سلامت و چشمه‌های آب گرم اردبیل استثنایی است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۰۰ آبگرم طبیعی شناسایی و سرمایه‌گذاری برای ایجاد جاذبه‌های تکمیلی در آنها در حال انجام است، بیان کرد: با این حال هیچکدام از آنها قابل مقایسه با مجموعه آب های معدنی شهر سرعین استان اردبیل نیستند.

به گفته وی، با وجود این جاذبه استثنایی در بخش گردشگری سلامت، نبود زیرساخت مناسب باعث شده است که گردشگران نتوانند خدمات مناسب حتی در زمینه دسترسی راحت و توام با آسایش  به آب‌گرم‌های معدنی در سرعین داشته باشند و اغلب از وضعیت موجود ناراضی بوده و باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

ضرغامی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری کشور استقبال برای سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر شده است، اظهار کرد: بسیاری از صاحبان سرمایه برای انتقال نقدینگی خود به سمت گردشگری  آمادگی دارند و باید در این راستا مشکلات ریشه‌دار و عجیب و غریب بروکراسی موجود را از سر راه آنها برداریم.

وی تاکید کرد که هم در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هم در دیگر ارکان کشور بروکراسی و نگاه منفی وجود دارد و یکی از مهمترین وظیفه‌های ما کاهش این بروکراسی منفی و جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران و تسهیل امور آنها است.

او با بیان اینکه کارهای جدی برای رونق و توسعه گردشگری در کشور در برنامه کاری قرار دارد، گفت: یکی از اقدامات مهم در این راستا تصویب صدور دوباره روادید گردشگری بود که پس از ۲۰ ماه تعطیلی قرار است بزودی صدور آن در نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در خارج از کشور از سرگرفته شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل که در بقعه شیح صفی‌الدین اردبیلی با خبرنگاران گفت و گو می‌کرد، همچنین گفت: این مجموعه بی‌نظیر جهانی متعلق و افتخار تمام مردم دنیا است و با توجه به اینکه همه خوبیها را در خود دارد می‌بایست بیشتر مورد حفاظت و حراست قرار گیرد.

ضرغامی با اشاره به نقش صفویه در ایجاد و توسعه تمدن ایرانی بیان کرد: شیخ صفی الدین اردبیلی نقش پدری و جایگاه ارزنده برای صفویه داشته و بقعه وی نیز از نظر مدنیت، هنر، فرهنگ و معماری اثری فوقالعاده است، در این مجموعه در واقع از صنایع مختلف هنری بکار گرفته شده و باید بیشتر از این، مورد توجه قرار گیرد.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه وارد اردبیل شد، وی به نمایندگی از دولت قرار است در هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری به شهرستان های سرعین و نیر سفر کند.

 

نظر شما