استاندار لرستان:

وجود صدها پروژه درلرستان با ۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی/ شرایط استان کار ما را سخت تر کرده است

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۲۳:۲۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۰۲۲۱
وجود  صدها پروژه درلرستان  با ۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی/ 
شرایط استان کار ما را سخت تر کرده است
فرهاد زیویار گفت: تکمیل سد معشوره بعنوان یک مطالبه عمومی و حق قانونی کوهدشت و لرستان را متحول می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛زیویارعصرپنجشنبه در شورای اداری شهرستان کوهدشت ،اظهارکرد: به ماه ربیع الاول و هجرت پیامبر اکرم (ص) و تشکیل حکومت اسلامی در صدر اسلام اشاره کرد و انقلاب اسلامی را نمونه‌ای از اولین نظام سازی سیاسی با تبعیت از آن الگو در تاریخ معاصر معرفی کرد.

او نظام جمهوری اسلامی را مترقی ترین شکل نظام سیاسی در طول تاریخ پس از هجرت پیامبر اکرم (ص) و امامت امامان معصوم ع دانست وافزود:این الگو از نظام سازی سیاسی که مبتنی بر مردم سالاری دینی بوده و با رهبری ولی فقیه به عنوان نخبه ترین و خبره ترین شخص در نظام اسلامی اداره می شود در دنیا بی نظیر است.

 استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم  با دولتهای قبلی متفاوت است،تصریح کرد: شرایط استان کار ما را سخت تر کرده است زیرا مشکلات لرستان مشکلات انباشته شده ای است که برطرف کردن آنها از عهده یک شخص به تنهایی خارج است و حتما لازم است که با همکاری و همیاری رفع شوند.

زیویار با اشاره به ضرورت هدف گذاری در برنامه ها ،خاطرنشان کرد:به این منظور در گام اول از فرمانداران خواسته شد که گزارشی از مهمترین مشکلات شهرستان ها را ارائه دهند و در این راستا به منظور بررسی مشکلات مقرر شد که در بازه زمانی مشخص از شهرستان ها بازدید به عمل  آمد تا به صورت ملموس این مسائل مورد بررسی قرار گیرند.

 استاندار لرستان با بیان اینکه کار ما و رسیدگی به این مشکلات استان صرفاً در ساعات اداری عادی میسور نخواهد بود و اقدامات فراتر از توانایی ها و قابلیت های معمول را طلب می کند ،ادامه داد: اجرای پروژه سد معشوره به عنوان یک مطالبه عمومی و حق قانونی می‌تواند لرستان و کوهدشت را متحول کند و با تکمیل آن هزاران هکتار از اراضی لرستان مشروب خواهد شد.

او با بیان اینکه  لرستان ۱۲ میلیارد متر مکعب روان آب دارد اما سهم لرستان کمتر از یک و نیم میلیارد متر مکعب است،  این مقدار را ناکافی دانست و افزود: ادعا نداریم همه این آب سهم لرستان است اما این مقدار خیلی کم است و لرستان استحقاق بیشتری دارد.

 استاندار لرستان یادآورشد: ذخیره آب در لرستان باعث می‌شود که مناطق و شهرستان های پایین‌دست با تهدید سیل مواجه نشوند.

 زیویار گفت: به منظور توسعه بخش کشاورزی و صنایع تکمیلی و جلوگیری از مهاجرت و خروج نیروی انسانی نخبه باید آبادانی ایجاد کرد و کوهدشت به عنوان قطب کشاورزی لرستان مطرح است به عنوان مثال انار کوهدشت در ایران نمونه ندارد و باید از اقلیمی که خداوند در اختیار ما قرار داده به نحو مطلوب استفاده کرد.

او با اشاره به سفرهای درون استانی روزهای گذشته، تاکیدکرد: در لرستان صدها پروژه داریم که با ۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل ناکارآمدی،پروژه ناقص و عدم مدیریت منابع متوقف شده و موجبات عدم توسعه یافتگی استان را فراهم کرده اند.

زیویار عنوان کرد: همه ما موظف هستیم به اسم و تجربه اول استاندار بومی،  همکاری وتلاش خود را در بالاترین وجه قرار دهیم و لازم است در این راه با انسجام ،همکاری و همیاری و استفاده از همه ظرفیت های استان به یک تجربه خوب برسیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز