برگزاری هجدهمین یادواره شمس قریشی/ طنین نوای مولودی خوانی در سنندج 

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۰۳۲۹
برگزاری هجدهمین یادواره شمس قریشی/ طنین نوای مولودی خوانی در سنندج 
هجدهمین یادواره عارف نامی کردی سید بهاء الدین شمس قریشی به همت حوزه هنری استان کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ هجدهمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء الدین شمس قریشی به همت حوزه هنری این استان و با همکاری و مشارکت شماری از ادارات و سازمان های دولتی در سنندج برگزار شد.

در جریان برگزاری این مراسم که همزمان با ایام هفته وحدت و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار شد، شماری گروه های برجسته مولودی خوانی استان کردستان به اجرای برنامه پرداختند.

مراسم امسال سید بهاء الدین شمس قریشی به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز و در جوار آرامگاه آن مرحوم در مجموعه ورزشی شهید کاظمی و در میان استقبال خوب مردم برگزار شد.

مراسم با اجرا گروه دف نوازی فرزندان خلیفه میرزا آغه غوثی آغاز شد و سپس نوبت به اجرای گروه دیگر دف نوازی استان با اجرای علیرضا فشیری رسید که البته در این میان حسین فشیری از پیشکسوتان مداحی و دف نوازی استان، گروه پسرش را همراهی کرد.

در ادامه آشنا سید زاهدی از دیگر مداحان برتر استان کردستان نیز به اجرای برنامه پرداخت و سپس سید انور رشیدی شهرداری سنندج هم سخنرانی کرد.

شهردار سنندج در سخنان خود ضمن تقدیر ویژه از حوزه هنری استان کردستان در راستای استمرار در برگزاری یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی، گفت: برگزاری این مراسم فرهنگی از سوی حوزه هنری کردستان و استقبال خوب مردم از آن قابل تقدیر است.

سید انور رشیدی ادامه داد: شهرداری سنندج در کنار سایر فعالیت ها و برنامه های خود، نسبت به مسائل فرهنگی توجهی ویژه دارد و در همین راستا تلاش می کند برای تثبیت موقعیت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی فعالیت های مختلفی را دنبال کند.

وی از بازسازی آرامگاه سید بهاء الدین شمس قریشی خبر داد و گفت: شهرداری سنندج با انتشار فراخوانی و با دعوت از افراد صاحب نظر سعی می کند که احداث آرامگاهی مناسب را برای این عارف نامی کرد در دستور کار قرار دهد.

در ادامه نوبت به اجرای گروه بعدی دف نوازی استان با مداحل مهران خالدی رسید و سپس حاج ماموستا سید محسن حسینی امام جمعه کامیاران نیز به عنوان سخنران در جایگاه قرار گرفت.

این ماموستای اهل سنت در سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت و همدلی در جامعه، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره منادی وحدت در کشور ما بوده و مواضع ایشان بهترین راهکار برای وحدت در کشور است.

وی ضمن تقدیر از حوزه هنری در راستای برگزاری یادواره سید بهاء الدین شمس قریشی، اظهار کرد: حضور ادارات و سازمان های دولتی در این چنین مراسم ها و برنامه های مردمی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

در ادامه گروه مولودی خوانی بعدی با مداحلی و مولودی خوانی حمید وکیلی و با همراهی شماری از دف نوازان برتر کردستان به اجرای برنامه پرداختند و پس از آن نوبت به سخنرانی نماینده ولی فقیه در کردستان رسید.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در سخنان خود در این مراسم، اظهار کرد: توجه به مباحث فرهنگی و هنری کردستان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه کردستان یک استان فرهنگی است از جمله ضروریات است.

وی افزود: شعرا و ادبا می‌توانند ما را به دور هم جمع کنند و امروز یادواره این شخصیت بزرگ زمینه ساز این گردهمایی شده است و به همین دلیل ما باید از این فرصت ها در راستای تحکیم وحدت و همدلی بیشتر در کشور استفاده کنیم.

در بخش پایانی مراسم نیز که به غروب آفتاب رسید، گروه دف نوازی بعدی با مولودی خوانی سید بهاء الدین حسینی از مولودی خوان های برتر استان کردستان به اجرای برنامه پرداخت و در نهایت دعای پایانی مراسم نیز انجام شد.

در هجدهمین یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی جمع زیادی از مردم در کنار مدیران و مسئولان حضور پیدا کرده و نزدیک به سه ساعت به اجرای برنامه های مولودی خوانی و دف نوازی گوش دادند.

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص برگزاری هجدهمین یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی در سنندج اظهار کرد: برگزاری مراسم امسال به دلیل وضعیت کرونا، در فضای باز و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این مراسم به دلیل استمرار در برگزاری مورد توجه ویژه مردم قرار می گیرد و در حالی که ما هیچ گونه تبلیغی برای این مراسم انجام نداده بودیم ولی خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت ادارات و سازمان های دولتی، اظهار کرد: در کنار حوزه هنری ادارات مختلفی از جمله شهرداری سنندج و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشو همکاری خوبی داشتند و صدا و سیمای مرکز کردستان نیز مراسم را به صورت زنده پخش کرد.

وی گفت: حوزه هنری کردستان در کنار این برنامه شاخص، 14 فعالیت و برنامه دیگر را برای ایام هفته وحدت تدارک دیده بود که این برنامه های در رشته های مختلف هنری برگزار شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز