با برپایی نمایشگاه دو روزه؛

پارک "ایران کوچک" میزبان هنرمندان صنایع دستی البرز و قزوین می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۰۹:۴۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۰۶۳۶
پارک ایران کوچک میزبان هنرمندان صنایع دستی البرز و قزوین می‌شود
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از برپایی نمایشگاه دو روزه با حضور هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری البرز و قزوین در کرج خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، فریدون محمد‌ی  اظهار کرد: این جشنواره به همت معاونت صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی اداره‌کل و با مشارکت اتاق بازرگانی البرز، شهردار‌ی کرج و نیز همکاری مجمع صنایع‌دستی و کمیسیون گردشگر‌ی اتاق بازرگانی قزوین بر‌گزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس مقرر شد تا اولین جشنواره مشترک صنایع‌دستی، آیین‌ها و غذاهای سنتی البرز و قزوین به مرکزیت کرج از پنجم لغایت هفتم آبان‌ ماه سال جار‌ی همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در پارک ملی ایران کوچک بر‌گزار شود.

محمدی افزود: غنا‌ی فرهنگی، تنوع صنایع‌دستی، پیشینه و ظرفیت تاریخی هر دو استان البرز و قزوین زمینه را برا‌ی رشد و گسترش مناسبات حوزه‌ها‌ی سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی فراهم آورده و به جذب گردشگر‌ان داخلی و خارجی کمک شایانی خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به شاخه‌ها‌ی مختلف صنعت گردشگری افزود: هدف از بر‌گزار‌ی این رویداد فرهنگی علاوه بر گسترش روابط، آشنایی با آداب و رسوم، صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی، غذاها‌ی بومی و محلی، پیشینه تاریخی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی با رعایت پروتکل‌ها‌ی بهداشتی و فاصله‌گذار‌ی است.

محمد‌ی عنو‌ان کرد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برا‌ی این جشنواره فرهنگی بر‌گزار‌ی مراسم افتتاحیه با حضور مسئولا‌ن کشور‌ی و استانی، اجرا‌ی جنگ شاد‌ی و مسابقات جذاب و متنوعی است که در طول بر‌گزار‌ی جشنواره با حضور شهر‌وندا‌ن ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز