یک بانوی نوآور در گفتگو با برنا مطرح کرد:

رویداد «من در جامعه» زمینه را برای پختگی ایده‌های خام فراهم می‌کند

۱۴۰۰/۰۸/۰۲ - ۱۵:۲۷:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۱۲۰۰
یک پژوهشگر و بانوی نوآور برگزاری رویدادهای نوآورانه همچون رویداد «من در جامعه» را فرصتی جهت طرح اصولی ایده و رسیدن ایده خام به مرحله پختگی عنوان کرد.

 سمیه باغدار در حاشیه رویداد نوآوری اجتماعی «من در جامعه» در گفت وگو با خبرنگار برنا در مشهد از سری فعالیت‌های مرکز«مبتدا» گفت وضمن معرفی طرح و ایده خود اظهار کرد: ایده ای که در این رویداد مطرح کردم ایجاد یک مدرسه مجازی ویژه دختران نوجوان 12 تا 17 سال است که با برگزاری کلاس‌های آموزشی ضمن ایجاد باورشناسی مسیر زندگی را به آنان نشان دهیم.

وی افزود: این مدرسه مجازی به گونه‌ای است که صرفا تولید دانش و آموزش‌محور نیست بلکه ضمن شکل گیری هویت دختران در این سنین درصددیم با ارائه آموزش‌هایی آنان را در رسیدن به هویت دینی و اجتماعی کمک کنیم.

این بانوی نوآور بیان کرد: در این مدرسه مجازی برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های هدف‌گذاری و مدیریت زمان را پیش بینی کرده‌ایم که افراد پس از ثبت نام در دوره آموزشی به انجمن‌های تخصصی دعوت می‌شوند و حتی مشاوره‌های فردی و گروهی هم برای مخاطبین در نظر گرفته می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، رویداد اجتماعی «من در جامعه» را اقدام بسیار خوبی جهت فراهم شدن فرصت در طرح ایده توسط ایده پردازان دانست و افزود: این رویداد زمینه را برای طرح ایده به صورت اصولی و پرورش آن فراهم می‌کند.

باغدار، خواستار شرکت بانوان صاحب ایده در هر زمینه ای در چنین رویدادهایی شد و ابراز کرد: پیشنهاد من به بانوان این است که ایده‌ای که در ذهن دارند ولو اگر قابلیت اجرایی شدن ندارد را با شرکت در چنین رویدادهایی مطرح کنند تا در مراحل بعد هم زمینه بروز ایده‌های بهتر در ذهنشان فراهم شود و هم ایده‌های خام خود را با کمک اساتید به پختگی کامل برسانند.

وی در پایان گفت: انتظار بنده از رویداد اجتماعی «من در جامعه» این است که داوری اصولی و منطقی از ایده‌ها و طرح‌ها صورت پذیرد.

گفتنی است؛ بوت کمپ نوآوری اجتماعی «من در جامعه» به عنوان سومین فعالیت مرکز نوآوری اجتماعی مبتدا با حضور ۲۶ تیم ایده‌پرداز از نقاط مخالف کشور و با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه اجتماعی بانوان از روز جمعه ۲۹ آبان ماه به مدت سه روز در مشهد در حال برگزاری است. در این فراخوان ۳۶۵ ایده اولیه ثبت شد که پس از سنجش و ارزیابی و مصاحبه های مجازی و حضوری ۲۸ طرح به مرحله نهایی راه یافتند که ۲۶ تیم برای حضور در بوت‌کمپ نهایی در مشهد حضور یافتند.

 

نظر شما