تجلیل از افتخار آفرینان قرآنی در استان و مسابقات بین المللی قرآن کریم

۱۴۰۰/۰۸/۰۲ - ۱۸:۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۱۲۲۳
تجلیل از افتخار آفرینان قرآنی در استان و مسابقات بین المللی قرآن کریم
اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم و تجلیل از افتخار آفرینان استان در مسابقات بین المللی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، همزمان با ولادت با سعادت حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم و تجلیل از 3 نفر از افتخارآفرینان استان در مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی و مسئولین استانی در مهدیه امام خامنه ای(مدظله العالی) مشهد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد احمد زاده در خصوص ویژگی های پیامبر اعظم (ص) با استفاده از آیات و روایات برای حضار گفت و افزود: رسول اکرم (ص) تجسمی کامل از  قرآن و نمونه کاملی است که خداوند موجودی را کامل تر از او نیافریده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: پیامبر (ص) فضای بی تفاوتی جامعه اسلامی را به فضای محبت و همکاری تبدیل کرد و ما نیز با استفاده از سیره و روش پیامبر (ص) می توانیم جامعه اسلامی را از رخوت خارج کنیم و موجب اتحاد امت اسلامی شویم.

در ادامه حجت الاسلام جمال ایزدی با بیان اینکه چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف  با ثبت نام ۳ هزار نفر از استان برگزار شد؛ گفت: این مسابقات در ۹ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء ، اذان، دعاخوانی، تفسیر، هم خوانی و همسرایی برگزار شد.

وی گفت: از مسابقات شهرستانی ۷۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در مرحله استانی ۳۴ نفر به مرحله نیمه نهایی کشوری راه پیدا کرده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در این مراسم نفرات اول تا سوم تجلیل می شوند؛ همچنین در سال گذشته سه نفر از نخبگان قرآنی استان در مسابقات بین المللی افتخار آفریدند که در این مراسم از ابن افراد تقدیر و تجلیل می شود از جمله رضا گلشاهی رتبه اول رشته حفظ کل در سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم جمهوری اسلامی، احسان محمدی رتبه اول رشته قرائت ترتیل مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی و علیرضا بیژنی رتبه اول قرائت تحقیق مسابقات بین المللی قران کریم کشور بنگلادش.

گفتنی است در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش برادران در رشته حفظ کل محمد خاکپور و داود خلوصی از مشهد و حسام فیوضی از تربت حیدریه مقام اول تا سوم را کسب کرده اند، در رشته حفظ 20 جز سعید قره داشی، حسن حسین زاده، سیدحمیدرضا جاوید شفیعی از مشهد رتبه اول تا سوم را کسب کرده اند.

در رشته حفظ 10جزء سیدمهدی سجادی، محمد کمالی رستگار و حسنعلی احمدی مقدم از  مشهد رتبه اول تا سوم را کسب نمودند. در رشته حفظ 5 جزء محمد تفضلی نژاد از مشهد، مصطفی سلیمان پور از  تایباد و حسن محمدزاده از مشهد و در رشته قرائت تحقیق هادی اسفیدانی مشهد و حمید حق طلب از مشهد و پیمان کاظمی از کاشمر رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

    

در رشته قرائت ترتیل سیدحامدحسینی از مشهد، علی ابراهیمی از سبزوار و سلمان حصاری از نیشابور و در رشته اذان حسین اسدیان از  تربت حیدریه، بهروز ساعد از مشهد و محمد آزادیان از تربت حیدریه رتبه های اول تا سوم را کسب کرده اند.

در بخش خواهران نیز در رشته حفظ کل رویا فضائلی و سیده سمانه محروقی از مشهد و مریم پورواعظیان شرقی از نیشابور  و در رشته حفظ 20 جزء علیه مهدوی نیا و فاطمه دروگر از مشهد  و  مریم محمود آبادی از نیشابور رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته حفظ 10 جزء زهره عشقی، حکیمه بالال و مهدیه ظریفیان طاهری از  مشهد و در رشته حفظ 5جزء الهه سرافرازی از تربت جام، مرضیه عباسی و زهرا اصغری از مشهد رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته قرائت تحقیق فاطمه زهرا ندافی از گناباد، مرضیه میرزائی پور و آمنه محمدی شادان از مشهد و در رشته قرائت ترتیل سیده معصومه حسینی آقا ملکی از مشهد، نسرین جوانبخت دیزاوندی از قوچان و سمیه خاتمی نسب از نیشابور رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز