مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل

۳۰ درصد از دانش‌آموزان در مدارس اردبیل حاضر شدند

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۵:۳۷:۱۰
کد خبر: ۱۲۵۱۷۰۴
۳۰ درصد از دانش‌آموزان در مدارس اردبیل حاضر شدند
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۳۰ درصد از دانش‌آموزان اردبیلی در مدارس روستایی و عشایری این استان حضور یافتند.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تضمین سلامت معلمان و دانش‌آموزان مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش استان بوده و برای آغاز تدریجی فعالیت آموزشی حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: ۲۴ هزار نفر از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول مهرماه برای آشنایی با محیط مدرسه و آموزگاران هفته‌ای یک بار در مدارس حضور پیدا کردند.

ناصری با تاکید بر لزوم تداوم تحصیل دانش‌آموزان به شکل حضوری گفت: عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه موجب می‌شود که آنها از عناصر مهم تربیتی محروم شوند و بر همین اساس مقدمات آموزش حضوری برای همه دانش‌آموزان تا چند هفته آینده فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در مناطق شهری نیز ۲ گروه مدرسه وجود دارد که از آبان ماه مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر می‌توانند با دریافت مجوز از مناطق آموزش و پرورش فعالیت آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

او ادامه داد: مدارس شهری با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۳۰۰ نفر نیز از نیمه دوم آبان ماه تحصیل حضوری را آغاز خواهند کرد و در مدارسی که امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و یا گروهی وجود دارد، برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در حال انجام است.

ناصری اظهارکرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی گزارش‌گیری کامل از وضعیت مدارس و تامین تجهیزات و امکانات آموزشی و بهداشتی انجام شده و از طریق منطقه و ناحیه آموزش و پرورش مجوز تحصیل حضوری دانش‌آموزان صادر می‌شود.

او همچنین به واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان استان دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

ناصری تصریح کرد: در واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز جایگاه مناسبی را داریم به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۸۰  درصد مشارکت دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان انجام شده تا در چرخه واکسیناسیون قرار بگیرند.

او همچنین از کسب رتبه دوم کشوری استان در واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز