یادداشت کوتاه؛

بی‌تفاوتی شما آزارمان می‌دهد

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۰۹:۲۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۳۰۳۹
بی‌تفاوتی شما آزارمان می‌دهد
روند واکسیناسیون در ایران طی هفته های اخیر شکل بسیارخوبی به خود گرفته و طیف وسیعی از جامعه به واسطه ورود حجم زیادی از واکسن در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اما در حالی که قرار است واکسن تنها وآخرین راه حل موثر برای خلاصی از کووید 19 باشد و مجالی برای بازگشت مردم به زندگی عادی محسوب شود اما عده ای با بی تفاوتی خواسته وناخواسته در این مسیر سنگ اندازی می کنند.

پایگاه های سیار وثابت بیشماری در نقاط مختلف برای تسریع در روند واکسینه شدن مردم ایجاد شده و فرایند واکسن زدن را به حداقل زمان ممکن کاهش داده است اما جای تاسف آنکه برخی ها با اهمال و ساده انگاری تن به این ایمنی سازی جمعی نمی دهند و سبک‌سرانه آن را به برخی بهانه های مضحک ربط می دهند.

بنا برا اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا استان فقط نزدیک به 800 هزار البرزی واجد شرایط برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند و این یعنی آسیب جدی به روند ایمن سازی جمعی.

قطع به یقین زمانی می توانیم از شر محدودیت های آزار دهنده و فرسایشی ناشی از کرونا خلاصی یابیم که بخش زیادی از جامعه واکسینه شده باشند وحال آنکه عده ای با خودخواهی و چشم بستن بر مصائب مردم در دو سال گذشته مصرانه تن به این خواسته و توقع به جای عمومی نمی دهند.

گویا این افراد مرگ تک تک هموطنان و همشهریان شان را ندیده اند،پرپر شدن فرزندان ،پدران،مادران،دختران و پسران این مرز  وبوم را با هزارن امید وآرزو را ندیده اند که اینگونه بی تفاوت از کنار یک پویش جهانی و ملی برای ریشه کنی یک بیماری مسری می گذرند و با شانه خالی کردن از مسئولیت اجتماعی شان به ادامه دار شدن این پاندمی دامن می زنند.

به آنهایی که تاکنون می توانستند به این خیزش عمومی برای ایمنی جمعی بپیوندند و کوتاهی کرده اند می گوییم که شما هنوز تلخی مرگ دلخراش عزیزان تان را زیر دستگاه اکسیژن ندیده اید.شما خود رنج بالا نیامدن نفس را نچشیده اید که اگر دیده بودید ولمس کرده بودید اینگونه بی تفاوت ازمسئولیت این مشارکت عمومی برای خلاصی از شر کرونا شانه خالی نمی کردید.

کرونا همچنان قربانی می گیرد و تنها راه ریشه کنی این ویروس در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی تزریق واکسن است و امیدواریم آنهایی که خود را مبرا از این ویروس چموش می دانند و تصوری فرا زمینی از خود دارند از مواضع شان کوتاه بیایند و برای بالا بردن میزان ایمنی جامعه به خیل میلیون ها نفری بپیوندند که  خود را واکسینه کرده اند.

باور کنید واکسن نزدن شما در این روزهای سخت دشواری های زندگی را دوچندان کرده و این بی تفاوتی و عدم مسئولیت پذیری شما حسابی آزارمان می دهد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز