آیت‌الله علم‌الهدی:

حمله سایبری اخیر دشمن با هدف ایجاد ناامنی صورت گرفت

۱۴۰۰/۰۸/۰۷ - ۱۸:۳۱:۳۲
کد خبر: ۱۲۵۳۵۰۷
حمله سایبری اخیر دشمن با هدف ایجاد ناامنی صورت گرفت
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: حمله سایبری دشمن به سامانه پمپ‌های بنزین‌، با هدف ایجاد ناآرامی و کشاندن مردم به خیابان ها صورت گرفت که با هوشیاری مردم و مسوولان ناکام ماند.

به خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: دشمن می خواست با این اقدام یک بحران اجتماعی ایجاد کند اما مردم ما که هم به نظام و هم به مسوولان نظام معتقدند، با هوشمندی به آن پی برده و توطئه دشمن را خنثی کردند.

وی اظهار داشت: هوشیاری مسوولان نیز در این ماجرا قابل تحسین است که در همان لحظات نخست بروز مشکل، ریاست جمهوری نشست وزیران خارجی کشورهای همسایه را رها کرده و شخصا به وزارت نفت رفته و از نزدیک وضعیت پمپ بنزین ها را ورد بررسی قرار داد و این مشکل، که دشمن گمان می کرد بیش از یک هفته طول خواهد کشید، با هوشیاری و عملکرد درست دولتمردان در اندک زمانی برطرف شده و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیش از سه هزار پمپ بنزین دوباره به مدار خدمات رسانی بازگردانده شد.

امام جمعه مشهد گفت: هشیاری و پای کار بودن مسوولان، اعتماد مردم به آنان و توجه به بحران آفرینی دشمن، بدخواهان نظام را بیچاره کرده و ماجرایی که فکر می‌کردند همانند بحران بنزینی سال ۹۸، در ابتدای کار دولت جدید کشور را به آشوب کشانده و مسوولان و دولت جدید نخواهند توانست بر آن غلبه کنند، به زودی برطرف و توطئه آنان خنثی شد.

آیت الله علم الهدی افزود: این هوشیاری و بیداری شما مردم در رایی که می دهید و در انتصابی که می‌کنید و در اعتمادی که دارید، این اصل قضیه و واقعیت مطلب است و این آگاهی و هوشیاری مسوولان نسبت به مساله و پای کار بودن آنان در کنار فهم و درک درست مردم از مسائل، نگذاشت که این بحران شکل بگیرد.

توطئه و تحریم ۲ ابزار مهم دشمن

امام جمعه مشهد ادامه داد:  دشمن قبلاً در لاف‌های بی‌محتوای خود همواره شعار می‌داد که گزینه نظامی روی میز است؛ اما مدتی است که دیگر این شعار را هم نمی‌دهد چون می‌داند قدرت نظامی ندارد و می‌داند که با یک ملت غیور، دلاور و از جان گذشته روبه رو است. 

وی گفت: مردم ما بعد از ۴۲ سال این انقلاب و نظام با جانشان آمیخته و عجین شده است و به هیچ وجه قابل تفکیک بین جان مردم و این انقلاب و نظام نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما قصد حمله به مراکز هسته‌ای ایران را داریم و چند وقت پیش هم چنین ادعایی کرده بود و حتی تاریخش را هم تعیین کرده بود ولی در حد همان نقل تاریخ باقی ماند و جرات اجرا نداشت، اخیرا هم وقتی این حرف را زد همه آنرا مسخره کرده و گفتند تاریخ تعیین کردی اما کاری انجام ندادی و باز هم نمی‌توانی کاری انجام بدهی.

وی با بیان اینکه اگر نظام صهیونیستی بخواهد دست به چنین کاری بزند نابودی خودش را که چند سال به جلو انداخته است، ادامه داد: اگر اسرائیل به کشور مقتدری مثل ایران اسلامی حمله کند، یقینا ایران عکس‌العملی سخت نشان می‌دهد و وجب به وجب سرزمین اشغال شده زیر موشک‌باران قرار می‌گیرد و دیگر ملعونی به اسم اسرائیل در دنیا باقی نخواهد ماند.

آیت الله علم الهدی گفت: لذا ۲ ابزار بیشتر برای دشمن باقی نمانده است یکی ابزار توطئه و فتنه گری و یکی ابزار تحریم، بنابراین در موقعیت‌های بسیار حساس دشمن درصدد این است که یک بحران اجتماعی در کشور به وجود بیاورد و با ایجاد بحران اجتماعی به اهداف سوء خودش برسد.

وی افزود: ابزار اول دشمن که توطئه است خوشبختانه با اعتماد به مردم و با هوشیاری مسوولان از بین می‌رود و ابزار دوم که تحریم است، مربوط به امسال و پارسال نیست و از همان اول انقلاب وجود داشته است و همچنان ادامه دارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که مقابله با این تحریم ۲ راه دارد یک راه، لغو تحریم است که تحریم هم دست دشمن است و دشمن در عالم دشمنی وقتی که یک راهی را پیش گرفت و به این نتیجه رسید که این راه اثرگذار است، بدتر می‌کند و دست برنمی‌دارد و ما با یک دشمن خونخوار سنگدل آرزومند در خودخواهی که راه و مسیر خودش را می رود طرفیم که نمی شود به این دشمن اتکا کرد تا تحریم را لغو کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند راه دوم خنثی سازی تحریم است و ما باید در حرکت اقتصادی خود به گونه ای برنامه ها را پیش بگیریم که تحریم در جامعه ما اثر نکند و آثار تحریم را از بین ببریم، چرا که خنثی‌سازی تحریم کار ما است. خوشبختانه در دولت جدید هم برای لغو تحریم و هم خنثی‌سازی تحریم ها اقدام شده است.

غربی ها به مذاکرات محتاج ترند

آیت الله علم الهدی گفت: ما باید با تکیه بر توانایی‌های خودمان به نقطه‌ای برسیم که دیگر تحریم بر جامعه‌ ما اثر نگذارد که مقدماتش نیز انجام شده است و امروز روزی است که طرف غربی به مذاکره هسته‌ای با ما محتاج است و آن‌ها باید مذاکره کنند و با مذاکره مشکلات و نگرانی های جهانی خود را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز قدرت ایران به مرزی رسیده است که اگر بنا باشد در یک نقطه‌ای از جریان‌های فتنه‌ گری دشمن، به این نتیجه برسد که باید وارد عرصه دفاعی شود هیچ قدرتی روی کره زمین پاسخگوی ایران نیست.

وی گفت: امروز ایران منحصر به یک صفحه شطرنجی در یک قسمت از جهان نیست و ایران امروز بر منطقه کاملا مسلط است و با تکان خوردن دفاعی ایران، منطقه تکان می‌خورد.

آیت الله علم الهدی افزود: در این دوره ما بر خروج دشمن از منطقه تمرکز داریم و دشمنان غربی اعم از اروپا و آمریکا چاره‌ای جز مذاکره با ما ندارند و این‌ها باید وارد عرصه مذاکره با ما بشوند و اگر مذاکره‌ای هم صورت گرفت ما در این مذاکرات جز به لغو تحریم نمی اندیشیم.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد از ما امتیاز بگیرد و اینجا جایی است که مجبور می‌شود به ما امتیاز بدهد و همه این‌ها محدود به ۲ عامل است عامل اول عنایت خدا است و عامل دوم خود مردم و اعتماد و غیرت آنان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز