تمامی بیماران مبتلا به کرونا، نیازمند دریافت داروی رمدسیویر نیستند

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۹:۳۴:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۳۶۵۲
تمامی بیماران  مبتلا به کرونا، نیازمند دریافت داروی رمدسیویر نیستند
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از پزشکان می‌خواهیم در مواردی که نیاز به مصرف داروی رمدسیویر نیست این دارو را تجویز نکنند، زیرا تمامی بیماران کرونایی نیازمند داروی مذکور نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر ناصر وحدتی در اجلاس برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی برای مقابله با موج ششم بحران کرونا، اظهار کرد: گرچه قیمت رمدسیویر به زیر ۵۰ درصد رسیده، اما با توجه به میزان زیاد مصرف این دارو هزینه بالایی برای فرد بیمار دارد و از پزشکان می‌خواهیم در مواردی که نیاز نیست این دارو را تجویز نکنند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها در موج ششم باید مدیریت خوبی در بحث تامین و مصرف سرم و داروی رمدسیویر داشته باشند، تصریح کرد: همچنین تجویز بی‌مورد کورتن هم نباید صورت پذیرد، زیرا عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد بیمار به همراه دارد.

دکتر وحدتی خاطرنشان کرد: وقتی میزان تجویز دارو ۳ تا ۴ برابر افزایش می‌یابد مشکلاتی در بحث تهیه و تامین آن به‌وجود می‌آید،اما با این وجود پیش‌بینی لازم شده تا در موج ششم با مشکل جدی در بحث دارو مواجه نشویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز