استاندار اردبیل:

کارمندان بدون کارت واکسن، باید هر ۷۲ ساعت یکبار تست کرونا بدهند

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۹:۳۷:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۴۱۸۴
کارمندان بدون کارت واکسن، باید هر ۷۲ ساعت یکبار تست کرونا بدهند
استاندار اردبیل گفت، مدیران دستگاه های اجرایی به بحث واکسیناسیون کارمندان نظارت داشته باشند، چنانچه کارمندی کارت واکسن نداشته باشد، طبق مصوبه ستاد ملی باید هرسه روز یکبار آزمایش pcr داده و نتیجه را به سازمان ارایه دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی اظهار کرد: آمارها نشان دهنده تلاش همه عوامل در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کروناست. 

وی ادامه داد: همچنین آمارها باید نشانگر وضعیت بستری ها و مسایل موجود هم باشد تا تصمیم گیری ها بصورت علمی و عملی انجام گیرد.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر نظارت بیشتر بر مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا افزود:  با هدف گذاری اصولی و مناسب می توان تا پایان آبان ماه، افرادی که زمان تزریق دز دوم واکسن شان فرا رسیده شناسایی و نسبت به تزریق آن هشدارهای لازم داده شود تا درصد افراد واکسینه شده ارتقا یابد.

عاملی با ابراز تاسف نسبت به فوتی های ناشی از بیماری کرونا اظهار کرد : متاسفانه جوانانی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند که حاصل سال ها زحمت پدران و مادران بوده که تحمل از دست دادن آنها برای خانواده ها بسیار سنگین است و نباید عادی انگاری و ندانم کاری عده ای منجر به چنین حوادث تلخی شود. 

 نماینده عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی لازم برای اقناع سازی افکار عمومی داشته باشیم گفت: رسانه های جمعی بویژه صداوسیما و شبکه های اجتماعی جهت مدیریت افکار عمومی برنامه مدون داشته باشند و هشدارهای لازم به مردم داده شود.

وی اضافه کرد: اصناف و اتحادیه ها جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در پاساژها، تالارها و اماکن عمومی جدیت و همکاری بیشتری داشته باشند تا از بروز پیک ششم در استان جلوگیری شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: آموزشگاه های خصوصی ،مدارس غیراتتفاعی و موسسه ها باید مورد نظارت جدی آموزش و پرورش قرار گیرد و همچنین اداره کل پایانه ها وحمل ونقل جاده ای با نظارت در مسایل ورود و خروج مسافران نسبت به کنترل کارت واکسن آنها توجه داشته باشند.  

وی با اشاره به تغییر وضعیت شهر اردبیل به رنگ نارنجی گفت:تمامی مدیران و فرمانداران قبل از جلسات حداقل دو دقیقه نسبت به بیماری کرونا و حساسیت موضوع هشدارهای لازم را بدهند تا هیچگونه عادی انگاری در این رابطه صورت نگیرد.

عاملی از وجود یک ویروس خطرناک به نام دلتا پلاس در کشورهای شمالی از جمله روسیه خبر داد و افزود: ویروس دلتا پلاس از نوع پیشرفته حتی روسیه را به تعطیلی کشانده است، باید مردم نسبت به تزریق واکسن نهایت همکاری را داشته باشند. 

در این جلسه فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و بصورت ویدئو کنفرانس فرمانداران شهرستان های اردبیل و پارس آباد گزارشی ارایه دادند.

 

نظر شما