نماینده ولی فقیه در لرستان :

دانشمندان ایرانی با وجود همه محدودیت‌ها واکسن کرونا را تولید می‌کنند

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۳:۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۲۵۴۹۱۳
دانشمندان ایرانی با وجود همه محدودیت‌ها واکسن کرونا را تولید می‌کنند
حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: علم بدون معنویت و اخلاق ابزاری در دست زورگویان عالم و چپاول گران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی  در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه لرستان  با اشاره به اینکه در سوره شمس خداوند ۱۱ بار به خورشید، ماه، روز، شب و آسمان و زمین سوگند می‌خورد و می‌فرماید خداوند هم خوبی‌ها و هم بدی‌ها را به انسان نشان می‌دهد، اظهار کرد: حتماً آن کسی که درونش را از آلودگی‌ها پاک کرده به سعادت می‌رسد.

اوبا بیان اینکه جهان بشریت جهانی در حال پیشرفت علمی است، در حال اختراعات و اکتشافات است و طبیعتاً اگر این پیشرفت و اکتشافات در ید و در قدرت زورگویان عالم قرار بگیرد نتیجه آن بهره مندی اقلیت و محرومیت اکثریت است، افزود: پیشرفت علمی باید در اختیار افراد یا حاکمیتی قرار بگیرد که به دنبال گسترش آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی، اخلاقی و دینی است تا این بهره مندی عمومیت پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می‌فرماید «سه چیز است که حجاب‌ها را پاره می‌کند و به پیشگاه عظمت خدا می‌رسد؛ صدای گردش قلم‌های دانشمندان به هنگام نوشتن، صدای قدم‌های مجاهدان در میدان جهاد و صدای چرخ نخ ریسی زنان پاکدامن!»، تصریح کرد: این حدیث به بحث تولید و اقتصاد اشاره دارد، ارتقای علمی به همراه امنیت و تولید است که پیشرفت می‌آفریند؛ اگر این سه مورد با هم همراه شدند آن گاه موانع پشت سر گذاشته می‌شود و ملت‌ها صاحب عزت و کرامت و سربلندی می‌شوند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه در رشد و تحولی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در علوم و فنون مختلف ایجاد شده است، نقش اساتید دانشگاهی پررنگ و غیر قابل انکار است؛ در هسته‌ای، پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و … این پیشرفت‌ها چشمگیر است، ادامه داد: ترور شهدای هسته‌ای گواه بر این موضوع است که در این جهت سلامت بوده‌ایم و پیشرفت کرده‌ایم.

او با بیان اینکه مایه افتخار است که دانشمندان ایرانی با وجود همه محدودیت‌ها واکسن کرونا را تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: جریان علمی فرهنگی تأثیر گذار باید شکل بگیرد؛ رهبری فرمودند که تا نفس دارم از جریان علمی کشور دفاع می‌کنم؛ لذا جریان سالم علمی تأثیر گذار باید قوت بگیرد و نهادینه شود تا برای همه نسل‌ها الگو شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه علم بدون معنویت و اخلاق ابزاری در دست زورگویان عالم و چپاول گران است،گفت: چراغ علم امروز در دست اساتید دانشگاه و اساتید حوزه‌های علمیه است، در دست دانشجویان و طلاب است، چراغی پر فروغ است گرچه با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها مسیری سخت و دشوار هم وجود دارد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: حفظ این چراغ پرنور و روشنایی بخش علم و اخلاق که رشد و کمال عموم جامعه را در پی دارد، امروز در دست اساتید و دانشمندان شریف و گرامی ایران اسلامی است و به ثمر رسیدن این مجاهدت‌ها یعنی عزت و شرافت و سربلندی ملت ایران.

او بیان کرد: تقدیر و تشکر می‌کنیم از اساتید گرامی دانشگاه لرستان که جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفتند؛ ان شاء الله این موفقیت آغازی باشد برای رشد و تعالی و ترقی برای رسیدن به قله‌های رفیع علم و دانش و اخلاق و معنویتی که ثمره شیرین را در پی داشته باشد و عموم مردم از آن بهره ببرند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز