بهره گیری سازمان اوقاف از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با بیماری کرونا

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۱:۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۵۳۳۵
بهره گیری سازمان اوقاف از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با بیماری کرونا
بر اساس اولین ابلاغیه سازمان اوقاف در اسفند 98 تمام رویکردهای این سازمان به سمت مبارزه با ویروس کرونا بود و از همان ابتدا سازمان اوقاف پای کار بود و تمام امامزاده هایی که ظرفیت داشت به پایگاههای سلامت، کارگاه تولید ماسک، پایگاه توزیع ارزاق تبدیل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل شامگاه دوشنبه در مراسم هشتمین دوره طرح زائران رضوی که در مجتمع آموزشی امامت مشهد برگزار شد؛ ضمن تشکر از حضور ارزشمند مدیران و کادر درمان به عنوان میهمانان امام رضا (ع) گفت: ما دوره های متعدی را به عنوان زائران حرم برگزار کردیم و من معتقدم ما طفیل شما هستیم، شماها طلبیده شدید و به طفیل شما توفیق خدمت گذاری نصیب ما شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: همه حق داران و آنهایی که ملتمس دعا بودند و آرزوی زیارت حرم امام رضا (ع) را داشتند و توفیق حضور نداشتند سفر شما به نیابت از آنها و شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت باشد که حال و هوای خاصی را در جامعه رشادت های این افراد حاکم کرده است.

وی با اشاره به راویتی از پیامبر (ص) بیان کرد: پیامبر اکرم 200 سال قبل از امام رضا (ع) زندگی می کردند، ایشان در روایتی فرمودند: پاره‌ای از تن من در زمین خراسان به خاک سپرده می‌شودکه هیچ دردمندی او را زیارت نمی‌کند، مگر این‌که خداوند ناراحتی و غم او را برطرف می‌کند و هر گناه‌کاری که او را زیارت کند، خداوند متعال گناهانش را می‌بخشد.

حجت الاسلام و المسلمین عادل بیان کرد: شما کادر درمان در خدمت رسانی به مردم گل کاشتید، آیت الله فاضل لنکرانی نیر در زمینه خدمت رسانی به مردم می فرماید: به عنوان فردی که عمرم را در مسائل دینی و روایات گذراندم، می گویم واجبات خود را انجام دهید و به جای مستحبات به مردم خدمت کنید و اگر قیامت سوال کردند چرا مستحبات را انجام ندادید؟ بگویید فاضل لنکرانی گفت. همچنین علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان می فرماید: حاضرم ثواب نماز شبهایی که ۷۰ سال خوانده ام را با یک شب پرستاری از یک بیمار عوض کنم. لذا این سخنان نشان می دهد که توفیق بزرگی خدا به شما داده است،

وی افزود: به برکت واقفین که موقوفاتی برای زیارت وقف کرده اند، برنامه سازمان اوقاف این بوده که هر سال افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نیامده اند تحت عنوان زائر اولی به مشهد بیاورد که تا قبل از کرونا ادامه داشت. اما امسال تصمیم گرفتیم بعد از دو سال وقفه، اعضای کادر درمان را به دلیل اینکه به مردم خدمت می کنند و از حال و هوای خاص تری برخوردار هستند را به مشهد اعزام کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خوشحالیم که در کنار سایر خدمات سازمان اوقاف که از محل وقف و نذورات مردم برای خدمت به جامعه داشت این توفیق را پیدا کرد که در عرصه مبارزه با کرونا، پشت سر کادر درمان باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس اولین ابلاغیه سازمان اوقاف در اسفند 98 تمام رویکردهای این سازمان به سمت مبارزه با ویروس کرونا بود و از همان ابتدا سازمان اوقاف پای کار بود؛ افزود: همه تلاش های خادمان امامزادها، گروهها و طلبه های جهادی، خیرین، مجمع های مختلف خیرین در همین مسیر بوده است و تمام امامزاده هایی که ظرفیت داشت به پایگاههای سلامت، کارگاه تولید ماسک، پایگاه توزیع ارزاق تبدیل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عادل گفت: همه اینها توسط مردم و واقعین انجام شد و امروز برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی خلق شده است و شرایط خیلی بهتر شده و ان شالله که این شرایط مستمر پایدار بماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز