رییس کل دادگستری استان البرز خبرداد:

رشد ۴۹ درصدی آزادسازی اراضی تغییر کاربری یافته در البرز

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۱۱:۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۵۸۸۱
رشد ۴۹ درصدی آزادسازی اراضی تغییر کاربری یافته در البرز
رییس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در صورت عدم برخورد سریع با تغییر کاربری ها و ویلاسازی های غیرمجاز در آینده شاهد تبدیل استان البرز به شهر البرز خواهیم بود گفت: برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حسین فاضلی هریکندی صبح امروز چهارشنبه در جلسه قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز اظهار کرد: در حالی که از سال 1394 تا 1398 حدود 3197 هکتار آزادسازی اراضی تغییر کاربری یافته انجام شده بود با ایجاد قرارگاه در سال 99، در همان سال بالغ بر 3873 هکتار آزادسازی داشتیم که 21 درصد بیشتر از 5 سال قبل از آن بوده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان البرز افزود: با اقداماتی که در حوزه مقابله با تغییر کاربری در استان البرز انجام شده است در هفت ماهه امسال حدود 5788 هکتار آزادسازی انجام شده است که 49 درصد از سال 99 بیشتر است.

انسداد 368 حلقه چاه غیرمجاز در 7 ماه

وی بخش دیگری از اقدامات این قرارگاه را در حوزه انسداد چاه های غیرمجاز بیان کرد و به مسائل و مشکلات موجود استان در این حوزه اشاره و متذکر شد: این حوزه با ظرافت خاصی مورد پیگیری قرار گرفته است؛ در حالی که چاه های مسدود شده در فاصله سال های 1391 تا 1397  تعداد 2038 حلقه چاه غیرمجاز بوده است این میزان به ترتیب در سال 98 و 99 به 299 و 495 حلقه چاه افزایش داشته است و در هفت ماهه امسال نیز 368 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

فاضلی هریکندی آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها را دیگر محور فعالیت قرارگاه برشمرد و گفت: در سال 1399 بالغ بر 13 هکتار آزادسازی انجام و محدوده رودخانه آتشگاه کرج آزادسازی کامل انجام شد؛ در هفت ماهه امسال هم حدود هفت هکتار آزادسازی حریم و بستر انجام شده است.

آزادسازی 790 هکتار از اراضی ملی در امسال

وی اضافه کرد: در بحث آزادسازی اراضی ملی و منابع طبیعی با اجرای احکام قضایی و اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است؛ در حوزه اجرای احکام حدود 36 هکتار در سال 99 و در هفت ماهه امسال 790 هکتار خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی داشتیم که بالغ بر 2000 درصد افزایش بوده است؛ در بحث تبصره یک ماده ۵۵نیز 36 هکتار در سال 99 و در هفت ماهه امسال بالغ بر 21 هکتار رفع تصرف شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان با تاکید بر اهمیت تثبت حاکمیت دولت در اراضی ملی با اجرای طرح کاداستر متذکر شد: با تلاش انجام شده در شورای حفظ حقوق بیت المال، دادگستری استان و تلاش مدیران کل ثبت اسناد و املاک ، منابع طبیعی و دستگاه های متولی استان برای 97 درصد اراضی ملی سند مالکیت صادر شده است که سه درصد باقی مانده مربوط به اختلافات مرزی استان البرز و قزوین است که در حال پیگیری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز