آموزش حضوری دانش‌‎آموزان مقطع متوسطه دوم آغاز شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۰۹:۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۶۸۹۰
آموزش حضوری دانش‌‎آموزان مقطع متوسطه دوم آغاز شد
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:با آغاز روند بازگشایی تدریجی مدارس و برقرار شدن آموزش حضوری، دانش آموزان مقطع متوسطه دوم استان همزمان با سایر نقاط کشور از امروز به مدرسه می‌روند.

به گزا رش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا صابری تولایی با اعلام این مطلب افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ آبان ماه تمامی دانش آموزان  متوسطه نظری شامل پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در مدرسه حاضر و از این پس آموزشها را به صورت حضوری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: مقطع متوسطه دوم شامل شاخه‌های نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش در بخش دروس عمومی می‌شود ضمن این که دروس مهارتی شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای از سوم مهر ماه به صورت حضوری برگزار شده است.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعداد دانش آموزان مشمول این مرحله از بازگشایی در خراسان رضوی حدود ۲۳۰ هزار نفر است.

صابری با اشاره به این که بازگشایی بر اساس دستورالعمل اعلامی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام می‌شود افزود: بر این اساس کلاسهای بالای ۱۵ دانش آموز باید گروه‌بندی شده و دانش آموزان آنها در قالب ۲ گروه "الف" و" ب "و به صورت روزهای زوج و فرد در کلاس حاضر شوند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۱.۵ متر طولی و ۲.۲۵ فضای حریم هر دانش آموز جزء الزاماتی است که در این بازگشایی باید رعایت شود.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش مجازی کیفیت و اثرگذاری لازم را ندارد و والدین توجه داشته باشند که دریافت آموزشها به صورت حضوری در راستای افزایش کیفیت تحصیل و علم آموزی دانش آموزان بسیار مهم است.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

 

نظر شما