یادداشت*

ضرورت کوچ مدیرانی که در تمام فصول هستند!

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۰۶:۵۹:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۷۳۶۹
ضرورت کوچ مدیرانی که در تمام فصول هستند!
دوران مدیران همیشه مدیر باید تمام شود. مدیرانی که سال‌ها تمام امور خود را به وسیله کارشناسان جوان و مجرب انجام می دهند؛ همان کارشناسانی که زحماتشان شده است دلیل لیاقت مدیران همیشه مدیر برای مناصب جدید.

دیگر وقت آن رسیده است که کار را به اهلش بسپارید؛ مگر نه اینکه تربیت نیروی جوان و کارآزموده یکی از ضروریات گام دوم انقلاب است که طی این سال ها هم بدان توجه چندانی نشده است؛ در صورتی که آینده پژوهی اقتضا می کند این جوانان باید براساس یک رشد منطقی و مستمر در عرصه های مدیریت شهری در کل کشور لیاقت ها و تجارب لازم را کسب کنند تا بتوانند در مناصب آتی کشوری در سال های حساس پیشرو، نقش آفرینی داشته باشند.

شهردار جوان شهرمان هم از این قائده مستثنی نیست و موفقیتش در گرو بکارگیری جوانان متخصص متعهد و نخبگان علمی است؛ نه مدیران رزومه ساز و ناکارآمد!

قطعا تجربه یک جوان با یک پیشکسوت در عرصه مدیریت قابل مقایسه نیست و در بعضی از امور شاید جوانان مرتکب خطا شوند ولی در مدیریت جوانان ویژگی هایی دارد که می تواند این نقیصه طبیعی را پوشش دهد. بخشی از این عناصر شامل ریسک پذیری، پرهیز از محافظه کاری، انگیزه بالا، خلاقیت، نوگرا بودن و نیروی جوانی، جسارت در ریسک پذیری و پرهیز از محافظه کاری است.

همچنین با توجه به اینکه در دنیای امروز اقتصادهای پیشرفته بر پایه تولیدات نوآورانه وخلاقانه و ایجاد آنچه فقط ایده اش در اختیار جوانان است در حال تحقق هستند، بر همگان روشن است که این امر خود یک حرکت به سمت استقلال اقتصادی است و از مبادی قدرت به حساب می آید و فقط جوان می تواند صاحب این موهبت الهی باشد.

*هاشم دائمی

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز