حضور ایران در مذاکرات هسته‌ای مقتدرانه و هوشمندانه خواهد بود

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۰:۲۶:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۷۵۱۳
حضور ایران در مذاکرات هسته‌ای مقتدرانه و هوشمندانه خواهد بود
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور ایران در مذاکرات هسته‌ای مقتدرانه و هوشمندانه خواهد بود، گفت: درک نکردن درست شرایط ایران از سوی غربی‌ها در گذشته مانع جدی در دستیابی به توافق هسته‌ای ایجاد کرد.

به گزارش برنا مازندران علی کریمی‌فیروزجایی با تأکید بر عزم کشورمان برای حضور در مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: حضور ایران در مذاکرات هسته‌ای وین عزتمندانه و متفاوت از گذشته خواهد بود.

 وی گفت: دولت سیزدهم در شرایط کنونی نشان داد که اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات مشروط نمی‌کند.

نماینده مردم بابل از رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی با حمایت کرد و افزود: شرطی کردن اقتصاد موجب پس‌روی و قفل شدن امور کشور می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه سیاست تغییر ناپذیر کشورمان در اجتناب از روی آوری به سلاح هسته‌ای است، تصریح کرد: بهانه‌جویی غربی‌ها در این زمینه عاری از حقیقت و کاملا تصنعی است و آنها هدف دیگری را دنبال می‌کند.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از بی‌عملی غربی‌ها در موضوع توافق هسته‌ای برجام خاطر نشان کرد: عدم ایفای تعهدات برجامی از سوی طرف‌های خارجی صداقت و حقانیت کشورمان را نمایان کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به شانتاژ غربی‌ها در مورد مذاکرات آتی اشاره کرد،گفت: دور جدید مذاکرات هیأت ایرانی، مبتنی بر روح توافق اولیه و کاملا جدی خواهد بود.

این مسؤول پارلمانی با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره معنا ندارد، افزود: فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌ای بدون دستیابی به نتایج ملموس خواست و رویکرد کشورهای غربی است.

عضو خانه ملت با تأکید بر حمایت قاطع مجلس از رویکرد دولت جدید در قبال مذاکرات یاد آورشد: مجلس و دولت به‌دنبال حل و فصل اختلاف پیش آمده در پرونده هسته‌ای هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تصریح کرد: طرف‌های خارجی به‌ویژه آمریکا بداند که دوران باج‌دهی، بی‌عملی و انفعال ایران در موضوع  هسته‌ای به سر آمده است.

کریمی‌فیروزجایی بر لزوم واقع‌گرایی در حوزه سیاست بین‌الملل اشاره کرد، گفت: عدم درک درست شرایط ایران از سوی غربی‌ها در گذشته مانع جدی در دست یابی به توافق هسته‌ای ایجاد کرد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: ایران امروز مقتدر و منسجم‌تر از همیشه در عرصه تعاملات جهانی حضور دارد.

نایب رئیس فراکسیون به اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا در مجلس اشاره کرد، افزود: جامعه جهانی دیگر منطق زور و تهدید و تحریم یک‌جانبه را بر نمی‌تابد و آمریکا باید از این شیوه در قبال ملت ایران دست بکشد.

کریمی‌فیروزجایی اظهار کرد: منطق ایران در عرصه دیپلماسی همواره قوی، هوشمندانه و حاکی از عزت، حکمت و مصلحت است.

 

نظر شما