محقق شدن ۸۰ درصدی تعهد سوادآموزی در سبزوار

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۷:۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۷۹۰۳
محقق شدن ۸۰ درصدی تعهد سوادآموزی در سبزوار
رییس نهضت سوادآموزی سبزوار سهمیه ابلاغی این شهرستان در سال تحصیلی جاری برای جذب سوادآموزان را ۹۰۰ نفر ذکر و بیان کرد: طی ۲ ماه گذشته از سال تحصیلی افزون بر ۸۰ درصد این سهمیه محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عبدالمجید شجاع روز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: سهمیه ابلاغی دوره سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۵۰ سال شهرستان سبزوار برای  سه دوره سواد، انتقال و تحکیم امسال ۹۰۰ نفر مشخص شده که تا ۲ ماه دیگر برای جذب تمامی آنها فرصت وجود دارد.

وی ادامه داد: میزان باسوادی در سبزوار از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۲ درصد بیشتر شده است و بر این اساس هم‌اینک ۹۸.۲ درصد جمعیت این شهرستان باسواد هستند. 

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: روند رشد باسوادی جمعیت با اجرای "طرح شتاب‌بخشی" در شهرستان سبزوار سرعت می‌گیرد و با توجه به فعالیت سه مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان، علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است همچنین مراکز محلی یادگیری با هدف توسعه کمی و کیفی آموزش و یاددهی فعالیت دارند. 

شجاع افزود: بر این اساس سوادآموزان سبزواری علاوه بر یادگیری سواد همچنین یک مهارت را در رشته‌های مختلف شامل چرم‌دوزی، خیاطی، دوخت عروسک، تولید ماسک و  فرت‌بافی فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: این اداره در راستای آموزش مهارت‌ به سوادآموزان با کمیته امداد، بهزیستی و ستاد بازآفرینی شهری تفاهمنامه همکاری امضا کرده است و سواد آموزان پس از کسب مهارت و دریافت گواهی از سازمان فنی و حرفه ای برای تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: به منظور حمایت از تولیدات سوادآموزان یک روز - بازار با مشارکت اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و ستاد بازآفرینی شهرداری در مرکز یادگیری سواد آموزی دکتر علوی مقدم این شهر ایجاد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز