سخنگوی ستاد کرونای استان البرز خبرداد:

تزریق بیش از ۳ میلیون دُز واکسن در البرز / حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۷۹۵۳
تزریق بیش از ۳ میلیون دُز واکسن در البرز / حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست
سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با تاکید براینکه هنوز حضور دانش آموزان در مدارس در تمامی روزهای هفته الزامی نیست گفت: تاکنون بیش از 3 میلیون دز واکسن در البرز تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، مهرداد بابایی با اشاره به اینکه روند تزریق واکسن کرونا در البرز با سرعت قابل زیادی ادامه دارد، اظهار کرد:  تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار البرزی دز اول و یک میلیون و ۳۰۰ نفر هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس از روز گذشته توضیح داد: از دیروز شاهد بازگشایی مدارس دوره متوسطه دوم بودیم و از اول آذر ماه هم مدارس متوسطه اول و دبستان‌ها بازگشایی می‌شود.

وی اظهار کرد: فعلاً بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون دانش آموزان نشده ولی معلمان، کادر آموزشی و رانندگان سرویس مدارس طبق دستورالعمل ابلاغی در خصوص ضرورت واکسینه شدن کارمندان باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

این مسئول تاکید کرد: هنوز حضور دانش آموزان در مدارس در تمامی روزهای هفته الزامی نیست و با هماهنگی مدیران و اولیاء دانش آموزان  باید حداقل یک روز در هفته آموزش حضوری داشته باشند.

وی گفت: فعلاً ترکیب آموزش مجازی و حضوری دانش آموزان ادامه دارد و این طور نیست که با بازگشایی مدارس آموزش مجازی لغو شود.

بابایی در ادامه با اشاره به اینکه شاهد افزایش بیماران ویروسی غیر کرونایی در البرز هستیم، گفت: سال گذشته به دلیل اینکه پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت می‌شد، به ندرت شاهد ابتلا به بیماری‌های ویروسی دیگر بودیم ولی امسال به دلیل کاهش میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد ابتلای مردم به بیماری هایی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی هستیم.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: هر چند تزریق واکسن نقش به سزایی در کاهش بیماران کرونایی دارد ولی نباید از اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادامه شیب نزولی کرونا غافل شد.

 

نظر شما